Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Så rart at legen ikke kunne fastette terminen på deg i går. Jeg skal på UL på torsdag for å fastsette terminen,da er jeg 6 uker på vei. Var du på sykehuset eller privat?
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 heihei, jeg var hos privat.... kjempefornøyd... han kunne si ca hvor langt jeg er på vei osv.... ut fra målingene er jeg idag 6+6... imorgen er jeg 7+0.... han sa at nå når det er så lite er det vanskelig å faktisk få målt det skikkelig, derfor kan man ikke si eksagt.... og at den terminen man får ved den vanlige ul undersøkelsen er mer korrekt... men vet at det er i slutten av aug/begynnelsen av sept da;) fikk vite at embryoet er ca 9 mm.. (på bildene står det 8,9mm;p) og hjertet banket for fullt... hehe... på kk gikk jeg fra å være 4 uker til 5 uker på et par dager... rare greier... stoler mer på denne privte gyn... sku ikke være nesten 7 nå ifølge sykehuset,,, men de zoomet ikke så bra inn og fant egentlig ikke noe så godt som han her... hvor skal du da? hvorfor tidlig ul?
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg får tårer i øynene når du skriver at hjertet banket for fult,sååå koselig. =) Jeg skal på NSFM, Nasjonalt Senter For Fostermedisin i Trondheim. De er kjempeflinke. Jeg får tidlig UL pga at jeg gikk gravid med en gutt som hadde hjertefeil for ca 3 år siden,de så det allerede på UL i uke 6-7 da at det var noe som ikke stemte. Det vises på plommesekken,og på hjertelyden. Jeg har 50% større risk på å få et sykt barn til,når det har skjed før,så du kan troooo at jeg er spent på UL nå på torsdag!!
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 oj, så spennende og skummel på samme tid da! er det noe legen sier med en gang han ser noe slikt? eller må man spør?
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Jeg får høre med en gang om plommesekken er bra,og om hjertelyden er ok. Kjempespennende, men samtidig veldig nervøs.
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 skal så absolutt krysse fingrene for deg:) må ikke glemme å skrive hvordan det har gått når den tiden kommer! Fint om du gidder lage innlegg med mitt navn som nå, er så distré av meg;p
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Det skal jeg gjøre. Var du kommet en eller to uke på vei lenger enn meg du? Jeg er 5+2 i dag,vet med sikkerhet at jeg er det. He he.
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 i følge legen er jeg 6+6 idag, 7+0 i morgen... hehe... men stemmer ikke sånn egentlig føler jeg med tanke på når vi har hatt sex osv... da må sæden ha levd leenge ivertfall;p hehe... men vet jo at det stemer noenlunde sånn egentlig, pga forrige uke var det ikke noe hjerte... det var det nå... til DE grader;p spurte han ang hjertelyden osv siden det er s mange her som babler om det og kjønn her inne... han sa at det er vanlig at den er høy i begynnelsen, men går så nedover etterhvert.... hehe, så det var tull mente han;p kan du noe om den kinesiske f.kalender? står at man skal regne mors alder ved termin... vil det si da fyllte år? fx jeg er 23, blir 24 i år... men fyller etter terminen min... skal jeg da ta utg.p i 23? hvis det stemmer da stemmer den med min sønn.... var 20 da han kom til verden, fyllte 21 allerede 20 dager etter han kom;p ojj, dette ble langt...sry:p
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 han sa sånn ca 6+5 igår... men som sagt over, var vanskelig å si pga d r så lite... men erdet eg tar utg.punkt i... får se hva han sier 04.02.... da skal jeg tilbake.. da er jeg isåfall 9+3...så må v enklere å se da...
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Da er det 10 dager mellom oss. Jeg har termin 20 September,ca 10 på deg da. Foreløbig ja. September barn på begge to,koselig. Gled deg til ul i uke 9. Jeg skal på ul i uke 11,da er det mye å se. =) Skal ta duo-testen da.
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 vet du når man kan se kjønnet? vil tilbake til han private da, for han tok seg skikkelig god tid og forklarte alt... hva sier følelsen din ang duo testen? hor fort får du svar? krysser alt for deg:) forstod du hvajeg mente ang lunar alderen?
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 Den kinesiske kalenderen har stemt på mine. Ja,er du 23 når du føder,så tar du utgangspunkt i 23. Kjønnet ser de ikke ved uke 11,kan muligens gjøre det hvis det er gutt. Men svært sjelden. Vet ikke hva følelsen for duotesten sier,jeg må bare vente å høre hvordan plommesekken er på torsdag + hjertelyden,og ta ting fra der. Får svar på det med nakkefold og hjertet med en gang ved duotest i uke 11,og neseben. Etter ca 5-6 dager får vi svar på blodprøven ang sjansen for downs eller noe annet kromosonfeil. Hvis alt ser bra ut da,blir neste ul den ordinære i uke 18,hvis ikke blir jeg tilbudt en fostervannsprøve som jeg for øvrig ha tatt 2 ganger før. Lunar alder?
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Det med hjertelyd,min erfaring er at den er høy til alle babyer til etter uke 12. Da ligger jentene på ca 140-160,og gutta på ca 120-140.
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #14 Skrevet 17. januar 2009 ja det heter lunar alderen;p min lunar alder (alder ved termin) er da 23... hm... denne gang står det jente... åh, håper:) se om jeg får ny ul hos han gynekologen når jeg er 12+ noe da:) så kan vi se hva det blir:) hvis alt går bra neste mnd da seff:) håper alt er bra på dine tester! virkelig!
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 17. januar 2009 #15 Skrevet 17. januar 2009 Det står jente på meg også. Morsomt. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå