♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Nei, synes det vitner mer om ubesluttsomhet enn snobbete... ;-p I vårt tilfelle har ungene hans navn som mellomnavn og mitt som etternavn. :-)
kattslask Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Ja! Kjære deg, er bare vant med å komme på en viss plass i alfabetet jeg også
Anne-B. Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2009 Da gjør jeg som jeg vil, og har bindestrek, og så kan du bare ha uten, min kjære slask.
ToPrinsesser<3 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Nei det synes jeg ikke. Vår datter har har både mitt og pappaens etternavn - med bindestrek. Vi har begge etternavn som få i Norge har og begge ønsket å ha med begge navnene. Det kom ny navnelov om dette i 2004, før dette kunne det kun være 1 av dem som etternavn og evt det andre som mellomnavn.
Bunnies by night Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Neeei - er vel heller et tegn på at både far og mor har et sterkt ønske om at avkommet skal ha begge sitt etternavn Ganske så logisk spør du meg...
millie+2klumper Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 nei. Sønnen vår har det for vi ville begge at han skulle ha vårt navn. Aldri tenkt på det som snobbete. Hvorfor snobbete liksom? hm..
kattslask Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 Er forresten ikke for at ungen skal ha samme navn, er navn til oss, etter bryllup. Yngstejenta har begge sine etternavn - uten bindestrek, hvertfall nå da. For min del, synes egentlig ikke at det er snobbete, ikke nødvendigvis hvertfall. Mest at jeg synes bare det klinger best uten Og blir veldig langt med, nærmere bestemt 16 tegn...
Chiquita Bananas Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Sønnen vår har med bindestrek og jeg vil ikke kalle det ubesluttsomhet fra vår side.... Valget er fordi min etternavn er ikke mye brukt her i Norge, mens han er et typisk norsk som er myyyye brukt. Men når man skulle sagt det så høres det bedre ut med mitt foran hans og da vil naturligvis mitt forsvunnet da alle tenker det siste navnet som etternavn. Så da gjorde vi det enkelt å greit å ha bindestrek slik at min navn ikke forsvant - han liker etternavnet mitt veldig godt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå