Gå til innhold

Når dere kjøper vinterjakker til barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere jakker som er akkurat passe da, og som holder en vinter? Eller kjøper dere de litt store så de har de en stund?

Kjøpte Skogstadjakker på salg til begge barna i dag som de skal ha til neste vinter, men lurer på om vi har kjøpt jakka til minsta for stor?!

Hun blir 3 år i november igjen, og jeg kjøpte str. 4 år i jakka. Den er alt for stor nå, og jeg tror den holder i to vintre fra neste vinter igjen. Håper den blir litt mer passe når hun blir 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som vi kjøpte du hun var 6 mnd, bruker vi enda, og hun er snart 2 år. Det var ikke planlagt da. Jeg pleier å kjøpe de store nok til å ha en genser inni, og sånn at det ikke blir noe trangt. Planlegger sjelden at de skal passe neste vinter, men når vi skulle kjøpe reservedress til barnehagen, kjøpte vi den litt for stor, så vi slipper å kjøpe ny igjen til høsten. Det er vel litt vanskelig å forutse hvor stor hun kommer til å være neste år.

Skrevet

Ja, det er vanskelig å forutse hvor stor hun vil være neste vinter, men jeg er ganske sikker på at jakka vil bli en tanke stor.

Har ikke planlagt at den skal passe to vintre, men lurer på om str. mindre blir hakket for liten og om str. som vi har kjøpt blir hakket for stor.

Skrevet

jenta mi ble 3 år i november 2008, og hennes skogstad er i str 2 år, den sitter akkurat=)

Skrevet

Så str. 4 år hadde blitt alt for stor til henne denne vinteren? Eller?

Dette er ikke dunjakke, men en sånn teknisk jakke med noe fleecefòr.

Skrevet

hennes er heller ikke dunjakke, men er brun en med rosa fleecefor med brune hjerter. jenta mi er ikke særlig stor, bruker str 92, 98 i klær. Kjøper 98 eller 104 hvis hun skal ha noe nytt. mulig jakken blir ganske stor, men det spørs hvordan jenta di er i kroppsbygning=)

Skrevet

Jenta mi er heller ikke spesielt stor egentlig. Bruker 92 eller 98 i klær nå. Mest 92.

Huff, vanskelig dette her. Om vi skal ha en str. mindre må den byttes med en gang...

Ingen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? Hehe... stooore problemer :)

Skrevet

jeg personlig ville ikke kjøpt str 4 år, men 3.

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal bytte til 3 år... er jo dumt hvis den blir for stor neste vinter også...

Skrevet

Jeg ville ha beholdt den. Er den så stor at du svømmer i den, kan du jo heller kjøpe en ny jakke da, og så har du den store til året etter der igjen. Bytter du den, risikerer du jo å bli sittende med en jakke du ikke kan bruke i det hele tatt...

Skrevet

Hehe, takk for svar.

Tror jeg beholder den, så får vi i allefall brukt den en eller annen gang. Forhåpentligvis er den såpass at hun kan bruke den til vinteren, og kanskje bruke den en vinter til også.

Jaggu ikke lett å handle klær på salg nesten et år fram i tid!

Skrevet

vel jeg har trøstet meg med at når klærne jeg kjøper er altfor store så vokser ungen i allefall i dem... Værre når jeg kjøpte veldig dyrt og akkurat passe og så plutselig på en måned så "tok ungen fart" og vokste ut av alle "akkurat" passe klærne og da var det pån igjen med nye klesinnkjøp..

Faktisk har min hatt to ytterjakker siden 1 år som han ikke har klart å vokse ut av og jeg syns det er så rart fordi de har ikke vært av størrelse som han har svømt i heller .. Men nå tok jeg sats og kjøpte ny jakke til han bare fordi JEG faktisk var så drittlei av de to ytterjakkene..etter 2 år i bruk..

Skrevet

Kjøper aldri klær som er altfor store. Hvis 98 også er stor til henne ville jeg helt klart byttet.

Skrevet

Ja, 98 er nok også stor til henne, selv om hun ikke har prøvd den str. Men, jeg ser jo at når 4 år er såpass stor til henne, så vil nok 3 år være litt stor også. Regner med 3 år ville blitt bittelitt lang på ermene til neste vinter.

Pokker så mye frustrasjoner den jakka skulle by på da :-s

Trenger flere meninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...