Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Noen som kun bruker kondom? Ser for meg at det er litt mer tungvint, men det er kanskje ikke det? Hvordan fungerer det for deg? Bør jeg kanskje vurdere spiral i steden? Sluttet på pilla nå, for å se om humøret blir bedre....
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Jeg synes personlig at det å bare bruke kondom er tungvindt, ja. Holdt ut med dette fra august-oktober...... Fikk deretter satt inn p-staven... Jeg vil anbefale den til tross for kraftige og veldig langvarige blødninger i starten. Nå blør jeg kun i helt små mengder og ikke hver dag. Merker verken humørsvingninger eller vektøkning, men den var jo dyr. Ville ikke valgt den om jeg ikke var i et stabilt seksuelt forhold.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Etter at vi fikk eldste brukte vi kondom en periode mens jeg tenkte på hvilken prevansjon jeg ville ha. Tenkte vist litt for lenge for en dag glemte vi kondomen og der var minsta på plass:) Og gubben glemte i tillegg å hoppe av i svingen Brukte kondom igjen til jeg fikk satt inn spiral nå i november. Jeg syns bare det er mas med kondom. Du må huske den hver gang ( noe som ikke burde være så vanskelig, men som tydeligvis er det:)) Du må huske å kjøpe inn. Og jeg kjenner altid den tykke ringen helt yterst for den krøller seg sammen... Nei glad jeg er ferdig med det. Har bare hatt spiral i 2 mnd da men er fornøyd så langt, selv om jeg har blød stort sett hver dag siden jeg satt den inn, men det vil jo gi seg innen 1 til 4 mnd. Ikke så mye da, bruker bare truseinnlegg når jeg ikke har mensen
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Vi har brukt det i mange år. Bare en vane. Jeg tåler ingen hormoner, og vil ikke ha spiral.
Sjokoladebanan Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Vi bruker kun kondom, men ja det er litt tungvindt. vil helst ikke bruke prevensjon med hormoner i, (blir helt forstyrret hehe) å da er det ikke særlig mange valg nei. Kobberspiral tør jeg ikke ta, i og med at jeg har en del menstruasjonssmerter, og kobberspiralen kan forsterke dette... Pessar, syns jeg høres enda mer tungvindt ut enn kondom, så da er det bare kondom igjen. fungerer greit, men over lengre tid så kan det sikkert lønne seg med noe annet...
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 Tenker sånn om spiralen jeg også, jeg har overhodet ikke lyst på økte smerter eller lange blødninger med mye blod... Har enda tilgode å lese om noen som ikke har smerter eller økt blødning pga spiral.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Jeg og mannen min har brukt det som eneste prev middel i flere år, synes det fungerer meget bra. I begynnelsen slet vi med å finne riktig type, så prøvde oss frem....
Gjest snoopidoopi Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Jeg orket ikke pilla noe mer, og noe annet bedre har jeg ikke funnet. Kunne tenkt meg kobberspiral, altså noe helt uten hormoner, men har for kraftig mens i utgangspunktet til å kunne få det. Så, da har jeg ikke funnet noe annet alternativ enn kondom... OK, men litt kjipt også... Skulle ønske det fantes noen flere alternativer, hormonfrie altså.
tante grusom master of law Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har fått mindre blødninger og kortere mens etter å ha satt inn kobberspiral. Mye mindre smerter også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå