Gjest Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Sitter dere med de hver gang de reiser seg pga dere er redde for at de skal falle og slå seg, eller lar dere de bare falle? Jeg føler jeg ikke kan sitte med henne konstant da jeg ikke orker, og siden jeg ikke kan nekte henne å reise seg. Hun skal jo utvikle seg videre der ifra. Så hva gjør dere??
Jewel m/jente får gutt Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Nå er det en stund siden snuppa begynte og reise seg men. Kan fortelle hva vi gjorde. Vi kunne jo ikke passe på henne hele tiden, så det vi gjorde, var og legg pledd og puter på gulvet bak de stedene hun kunn reise seg etter. Feks stuebordet og tvbenken. Når hun da datt bakover, landet hun på putene/pleddet istedefor rett i gulvet. Skjønt det hendte noen ganger at hun selvfølgelig landet der vi ikke hadde sikret. Så det ble noen bulker, men det må man regne med. Hun har hittil ikke tatt skade av og slå hodet sitt noen ganger.
lillespiren2:) Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Man kan jo ikke forhindre alle knall og fall i fremtiden, det vil jo skje.. En del av læringsprosessen
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Her har vi ikke tilrettelagt noen ting . Vi har teppe i stua og mette i kroken hennes. OM Hun detter men går rett opp igjen. Men hun er veldig stødig så skjer skjeldent overraskende nok.Ingen blåmerker enda pga reisinga:)
Bunnies by night Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Vi sitter ikke med lillegutt når han reiser seg nei... men hvis jeg ser at det ligger noen harde leker ved siden av han som han kan falle ned på - så flytter jeg de bort... Ellers står han for det meste på krabbematten sin - den er tjukk og god - slik at han ikke slår seg så ille hvis han faller over ende:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Vi flyttet litt på lekematta i denne tiden, rett foran TV-bordet. Det er så lavt at det var perfekt å øve seg på å reise seg på! Da var jeg tryggere på at hvis hun skulle falle, så ble det med skrekken og ikke noe skader hvertfall. Satt vel i nærheten sånn helt i starten, men så fort hun hadde lært seg å sette seg ned selv så lot vi henne holde på alene. Ble noen knall og fall, men det måtte hun jo bare erfare. Det er jo når de får prøvd seg selv at de blir flinkere. Lurt å flytte bort gjenstander som leker osv ja, det gjorde vi også. Det er værre enn å ramle på et flatt gulv. Bruk fornuften, ikke vær hysterisk og heller ikke for dristig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå