Gå til innhold

Hva har man på seg i en barnedåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så barnedåp var ett av temaene her i dag... og har igrunn lurt litt på hva som er vanlig å ha på seg som gjest i en barnedåp?

Jeg er gravid i uke 30, og har ikke all verdens å velge mellom.

Jeg har en mørk brun kjole med et fint snitt under brystene - litt posete, men pene armer - og v-hals. Den er fra Lene V. Lengden er til knea, og legger seg fint over magen.

Lurer jo litt på om det blir for trist farge o.l. Men det er en bekvem kjole, som jeg vet jeg kan slappe av i.

Ellers har jeg en lilla kjole også som et alternativ... litt mer julebordaktig...

Det skal være i familien til... gubbens brors dame... om du forstår.. og de kjenner jeg jo ikke.

Og ikke har jeg vært i mange barnedåper - så jeg vet ikke hva som er vanlig heller.

Men regner med det er en del meninger å hente her.

Jeg tenker jo litt som så, at så lenge jeg ikke går i dongeri-bukse, så må det vel være greitt?? Eller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns den brune kjolen du beskriver høres bra ut jeg, syns ikke fargen blir for trist, men du kan evt friske opp litt med smykker eller et sjal eller noe attåt :)

Skrevet

Hei

Tusen takk...

Sjal og smykker.... det var ikke dumt... flott.

Ha en flott kveld.

Skrevet

De eneste reglene som gjelder er vel

1, ikke stivpynta

2, ikke kort-kort og/eller kløft

Skrevet

er ikke enig i regelen stivpynta; her på vestlandet kan en bruke bunad om en har det.

Ta på deg den brune, hørtes veldig fin ut, dessuten er det veldig viktig å ha på seg noe man føler seg komfortabel i:)

Skrevet

Enig med de andre, den brune hørtes veldig fin ut, med noe friskt stæsj til:)

Skrevet

Jeg syns den fine høres veldig bra ut. Høres ut som noe jeg kunne brukt i en sånn anledning, gravid eller ikke, og når man er gravid i uke 30, så er det greit om man stiller opp i noe som ikke er 100% riktig for anledningen også (det syns hvertfall jeg og det er min erfaring fra jeg var gravid også).

Og jeg er enig med hun som sier at i dåp så skal man pynte seg litt, men ikke for mye, samtidig som akkurat bunad er greit likevel.

Skrevet

Her jeg kommer fra er det mest vanlig med bunad i barnedåper, jeg har en bunad med høyt liv som jeg brukte selv om jeg var gravid!

Dersom man ikke har bunad er det vanlig å bruke en nøytral kjole som din brune virker som å være, med skjerf/sjal og litt smykker.

Viktigeste er å unngå for korte kjoler og for mye utrigning, dersom det er en stroppekjole er det jo fint å ha et sjal i kirka ihverfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...