Gå til innhold

minifom


Libertad

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med minifom? Gutten vår er bare 9 dager, men plages skikkelig med magesmerter pga at han ikke får ut nå avføring etc.....Noen anbefalte minifom, men det er jo for barn med 3mnd kollikk? Hva mener dere? Noen gode erfaringer med sukkervann? Hvordan gir man det til en 9 dagers gammel gullklump?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte minifom på datteren vår da hun var liten (og da før hun var 3mnd) Fikk beskjed om at det var helt ufarlig... Anbefaler også å ha babyen på fanget og forsiktig presse knærne hans mot magen. (Håper du skjønner!?) Det hjelper for å få ut luft i magen og det hjalp for vår del. Husker ikke akkurat helt hvor lenge vi holdt på med minifom men det hjalp uansett. Jeg er helt mot sukkervann, men det bestemmer jo hver enkelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte minifom på begge guttene våre.

 

På førstemann virket det litt, men det viste seg at han hadde melkeproteinallergi så han reagerte på melkeproduktene jeg spiste.

 

På andremann hjalp det bra. Han var plaget med luft i magen. På han hjalp det også at vi presset føttene hans opp mot magen hans.

 

Sukkervann har vi ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, takk for svar. Spørs om vi skal prøve ut både med bøying av føtter opp mot knærne, og så minifom.Blir nok bra til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi brukte sukkervann til vår sønn som nå er 4,5 år. Virket kjempebra. Fikk tilbakemelding på helsestasjonen at det var bedre å bruke sukkervann hvis det hjalp, enn minifom da dette er et legemiddel. Men det varierer nok fra helsesøster til helsesøster hva de annbefaler. Et annet tips jeg fikk, var å ta litt olje på hendene og massere magen til babyen. Da starter du øverst på magen og lager sirkler rundt navlen fra høyer mot venstre. Dette hjelper tarmene med å "jage" luft ol nedover i riktig rettning. Må kanskje holde på ei lita stund, men det virket supert for oss.Smertelindrende underveis også for knøttet. Prøvde dette på tantebarnet mitt som også var plaget med kolikk, og det hjalp på henne også.

Gjør det du føler er riktig og som passer dere. Det viktigste er at barnet har det bra!!!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg brukte dette til datteren min var 3 mnd. Hun fylt nettopp to år. Akkurat i det vi sluttet å bruke det gikk helsemyndighetene ut og sa at de ikke anbefaler dette til små barn. Kun når faren ved bruk overveier skaden/problemene barnet får ved å ikke bruke det.

 

Så vær forsiktig! Det innholder hormonforstyrrende stoffer som kan påvirke barnets forplantningsevner blant annet... Men du får sikkert også beskjed om dette på apoteket nå!

 

Minifom funker... vi gav det gjennom sprøyte rett inn i munnen før hvert måltid.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...