Mamma til gullgutt Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Bor for tiden i USA, og har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg har prøvd å finne en mme her som sønnen min kan like - uten å lykkes foreløpig. Var i Norge i julen, og kjøpte da NAN2 for å se hvordan det gikk. Det gikk selvfølgelig ned på høykant. Så nå har jeg et lite lager som jeg har tatt med meg tilbake til USA, men det holder jo ikke evig. Var i kontakt med Nestlè, som sier at det meste av mme her(US) er delvis hydrolysert, dvs at melkeproteinene er delvis spaltet for å gjøre melken lettere å fordøye. Dette fører imidlertid til at melken får en bitter smak. Det er antakeligvis dette som gjør at sønnen min vegrer seg for å drikke melken. Er det noen som har noe kunnskap om at det finnes mme som ikke er hydrolysert i USA, evt hvor man kan få svar på et slikt spørsmål? Ha en strålende dag:)
SOL*SOL Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Dette visste jeg ikke, og har ikke peiling på mme ..men er de økologiske (organic) mme hydrolysert også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå