elskede maren Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Den lød som følger : "Hei ! Kan du være så hjertelig kjempe snill å hjelpe meg. Jeg fikk ei datter for 10 dager siden , når jeg kommer hjem så er alt av barneutstyr, møbler og klær borte og begge kontoene mine er tømt, faren som har stukket av med alt...sitter nå alene med to små barn , jeg tar sterke smertestillende for smertene jeg har på grunn av kraftig leddgikt . Vet ikke hva jeg skal gjøre, er så fortvilet." Har søkt på nummeret til avsender, men får ingen treff. Er dette bare tull eller ? noen andre som har fått lignende meldinger ?
Tante Bassa Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg hadde ringt nummeret og sjekket hvem det var.
* 5 om dagen * Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 den virket jo troverdig,så jeg hadde spurt hvem ho var,mulig ho har sendt den feil. og da er det jo veldig kjedelig om ho sitter og venter på svar.
Gummianda:) Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Hadde også ringt vedkommende! Om det er noen som svarer og bekrefter historien hadde jeg glatt hjulpet til med det jeg kunne....ikke penger, men ting! Du kan jo også informere om at hun burde ta kontakt med sosialkontoret.
Gjest Buffy A Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Det første som slår meg er at du er mer sensasjonslysten enn du er snill. Du fikk meldinga i natt men du måtte inn her å spørre om dette var "kødd"? Er det så vanskelig å forstå at a) personen kjenner deg personen har sendt feil. Det er bare å ringe opp. Dib aner vel ikke om det er kødd eller ei., Hva er det neste? At du legger ut nummeret?
melkekua™ Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Ring opp nummeret! Jeg er skeptisk, men du vet jo aldri, det kan faktisk være noen som trenger hjelp!
Leamamma Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Sensasjonslysten? Lær deg ord før du bruker de.
Gjest Buffy A Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Kanskje DU skal lære deg ord? Det er jo klart og tydelig at HI enten er dum eller kun har lagt dette ut for å skape en slags "oi se hva hun fikk" "ja det er jammen meg mange rare folk" - fordi det er så gøy for oss som er heldige å snakke om de som ikke har det så greit. Hurra! Nå fikk hønene noe å prate om, liksom.
Leamamma Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 For å falle ned på ditt nivå - hvor gammel er du? 14?
mamarama og lille banan Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 aldri i verden om jeg hadde trodd på dette.
mamma til lille lu:) Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 D er bare kødd! Vet om flere som har fått lignende meldinger...!
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Hadde vel ikke trodd på det, men hadde ringt opp.
Marsipan❤grisen Skrevet 17. januar 2009 #14 Skrevet 17. januar 2009 Det er vel å gå litt langt å si at hi er dum?? Hadde jeg fått en sånn mld, så hadde jeg også blitt skeptisk. Når man hører om hvor mange som svindler og lurer folk rundt omkring. Det er jo veldig mange som utnytter seg av naive og dumsnille mennesker. Synd er det for dem som virkelig trenger hjelp, at folk kanskje er litt på vakt og er skeptiske. Men å ringe å høre hadde jo gått ann,for sikkerhetsskyld.
trippeltopp Skrevet 17. januar 2009 #15 Skrevet 17. januar 2009 Hadde jeg aldri i verden trodd på. Hadde det vært noen jeg kjente ville vedkommende sannsynligvist ringt meg istedenfor å sende en melding midt i natten. Jeg regner med du hadde visst om det dersom du hadde en venninne med leddgikt som fikk barn for 10 dager siden? Ergo er det utelukket at dette er en nær bekjent av deg, og da er det uansett veldig merkelig å sende ut en slik melding.. Meeeen av ren nysgjerrighet hadde jeg nok ringt vedkommende, evt. sendt en mld til vedkommende og spurt om det kunne hende hun hadde sendt feil. Jeg er så kynisk at jeg vedder på at det der er et latterlig forsøk på å tigge penger fra naive folk.
blåbæret Skrevet 17. januar 2009 #16 Skrevet 17. januar 2009 Jeg hadde ikke ringt opp... Hører jo om svindlere som har koblet nummeret og plutselig koster den samtalen deg masse penger... Jeg hadde kanskej sendt en melding tilbake om hvem er du. Hadde jeg ikke fått svar da hadde jeg slettet meldingen.
elskede maren Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. januar 2009 Trådstarter her. Jeg prøvde å ringe henne, hun tok ikke telefonen, men jeg fikk melding tilbake om at jeg måtte sende melding for hun var opptatt. Jeg spurte henne hva jeg kunne hjelpe med og hvem hun var. Hun hadde da sett en annonse på finn hvor jeg aventerte en barnevogn, denne ville hun ha gratis og eventuelt annet barneutstyr jeg hadde liggende. Helt utrolig at det går ann å bli så frekk, hun brukte også en frekk tone i meldingene hun sendte. Siste gangen jeg legger ut noe på finn.
Skravlemamman Skrevet 17. januar 2009 #18 Skrevet 17. januar 2009 Herregud, verste jeg har hørt. Trist at folk er blakke, men har ingen sympati for så freidige folk. Jeg gir meg over..., bra du fikk oppklart dette ;-)
Bettybu Skrevet 17. januar 2009 #19 Skrevet 17. januar 2009 Men barnefar hadde ikke stukket av med dataen?? Siden hun hadde sett annonse på Finn??
Leamamma Skrevet 17. januar 2009 #20 Skrevet 17. januar 2009 Han hadde vel mer brukt for barnevogna og babyutstyret.. hehe..
Mom2Two Skrevet 17. januar 2009 #21 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er så skeptisk at jeg hadde ignorert den. Antar det bare er svindel.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 17. januar 2009 #22 Skrevet 17. januar 2009 av ren nysgjerrighet; hvilken pris har du på vogna som hun innbilte seg at hun skulle få? Syns det der var utrolig frekt av henne ja! Dersom historien stemmer, så får hun følge med på Gies bort på finn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå