kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 ..og uten å stresse på seg vondt bekken og kynnere med vasking og bæring og husarbeid, og som ikke tenker modning til fødsel ialt man gjør... Det er ikke det at jeg også begynner å bli lei magen som hele tiden er i veien, kroppen som ikke er "min" lenger, halsbrann, dårlig søvn,vondt bekken bare jeg bøyer meg osv osv. Begynner selvfølgelig å bli veldig spent på å treffe den lille, selv om jeg merker at jeg gruer meg litt til hvordan fødselen blir denne gangen, og at det " blokkerer" litt- Jeg er snart 37 uker på vei og merker at jeg,som de to andre gangene, ikke har begynt denne veldig "aktive ventingen" som mange på dette forumet gjør flere uker før terminen. Føler meg slik sett litt unormal her inne.. Så ble jeg tatt på senga da de to andre gangene, da begge kom litt før termin. Men det var "helt av seg selv"- jeg hadde ikke så mye som tenkt ordet lakserolje, ante ingenting om "fødepizza"- og at trappegåing og husarbeid skal virke har jeg av "alle" hørt er tull så det gadd jeg ikke prøve engang:-) ) Jeg tror at babyen kommer når den er klar jeg, og når kroppen er klar for å føde. Og tror samtidig at det er lite vi selv kan gjøre for å fremskynde den prosessen desverre. Så jeg bruker dagene til å lade opp- for man trenger krefter både til fødselen og ikke minst tiden etterpå. Tenker som så at nå har jeg mulighet, de siste dagene/ukene på leeenge, (hvertfall de dagene barna er i barnehagen) til å tenke bare på meg selv og slappe av så mye jeg har behov for. Når babyen er her er det slutt på den slags, da er det å yte service og omsorg når på døgnet det enn måtte være, og om det bare er 5 minutt siden sist man la babyen fra seg. Selvfølgelig en veldig koselig periode i livet, men også uhyre slitsom til tider- Så her lader jeg opp til fødsel, uten å bruke mye unødige krefter, annet enn på det som jeg må - (og det er nok av må-oppgaver også, det er ikke det.) Flere som tenke som meg..?
magica fra tryll Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Signerer denne! Har opplevd både å føde 17 dager over og noen dager før. Har en følelse av at noe er på gang neste helg da er jeg i uke 39. Men jeg roer ned,hviler det jeg kan og prøver å gjøre hyggelige ting:) Blir lenge til en kan legge seg nedpå i tide og utide ja,hehe. Her blir det hverken lakserolje, pizza eller intens vasking....Nå skal jeg krype opp i senga mens lillemann sover lur og spise litt og ta meg en kaffe:) Ha en fiiin lørdag!
kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2009 Nesten som meg her jeg sitter i sofen med teppe over meg,te og kjeks:-) Barna sover og mannen er ute av huset, skjønt! Ha en fin lørdag du og:-)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Her er det også bare avslapping som gjelder, lader batteriene nå disse siste 3 ukene. :-) Har tenkt å bruke ukene på å sove, vente, og få på plass i kommoden det siste av klær og utstyr. Ellers regner jeg med at huset blir vasket og ryddet grundig når jeg er på sykehuset, jeg har ikke tenkt å gjøre det! :-) Og fødselen starter når babyen er klar til å komme ut, det har de andre gjort! Lykke til alle sammen! :-)
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Hehe, har det litt sånn her også. Er vel 39+2 idag, har termin (UL) neste torsdag, 22. jan. Fødebagen er ikke helt ferdig pakket. Ikke har jeg tenkt å prøve lakseolje eller fødepizza. Tar alt av klesvask, men ellers tar mannen i huset renhold... Det er ikke det at jeg ikke er lei, for det er jeg. Sliter veldig med bekkenløsning og har to jenter på snart 2 og 4 som krever mye..., våkner nesten hver time om natta osv. Men av en eller annen grunn har jeg ro over fødselen liksom, mens de fleste rundt oss stresser og spør oss hele tiden om jeg har født :-) Kanskje fordi jeg stole på kroppen min liksom, har jo vært gjennom det to ganger før, og kjenner godt at den jobber gradvis, kynnere/mensmurring/slimproppen gikk osv. Har på følelsen at jeg kommer til å føde etter terminen, selvom begge jentene kom før... Er det virkelig ingen andre som føler slik enn oss?
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Signerer denne jeg også ;o) Er fullt opptatt med skole og en stor eksamen frem til 3 uker før termin. Inntil da har jeg liten tid til overs til å fokusere så mye på graviditeten som jeg skulle ønske. Ikke er jeg hjemme før den tid heller..Synes tiden har gått så fort,så håper litt at jeg får beholde de siste tre ukene til å slappe av,putle på litt med å gjøre ting klart ogsånn. Og til å forberede meg litt mentalt..ligger litt i familien å føde ett par-tre uker før termin å derpå veldig raske fødsler...Men er jo ikke dermed sagt at det blir slik for meg også..tiden får vise ;o)
kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2009 Koselig å lese innlegg til andre som også tar det hele litt med ro:-) Så tror jeg ventetiden blir litt kortere da, og kanskje bedre også- når man klarer å slappe av og tenke på andre ting enn at fødselen skal starte;-) Vel- ønsker alle lykke til uansett, og håper at vi alle slipper å gå over tida, (selv om noen helt sikkert må-)
birrisj05.02.09 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Man er kanskje litt ekstra spent og klar som førstegangs da? Siden man ikke vet hvordan det er å føde, ikke vet hva man skal kjenne etter, bare går å venter på noe liksom..
kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2009 Kanskje..Men jeg husker da jeg ventet førstemann så innstilte jeg meg på å gå over tida, fordi "det er det vanligste" og både moren og søsteren min hadde gjordt det. Jeg turte hvertfall ikke på å håpe å føde noe før- det samme tenkte jeg med andremann- Så var jeg heldig da, og fødte før tida begge gangene(og håper jo veldig at jeg gjør det nå også selvfølgelig) Og jeg er kjempespent nå og, med skrekkblandet fryd, hvordan starter det denne gangen og når- men jeg stresser ikke med å få det i gang- for det skjer når et skjer. Og jeg tror ikke man rår med det heller. ;-)
Squirrel79 Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er førstegangsfødende og signerer også denne tråden. Har termin 21. januar, så bare få dager igjen, men jeg stresser ikke i det hele tatt. Fødebaggen er ikke klar, og det meste annet er litt sånn halvveis. Jeg har vasket en del babyklær, og vi har gått til innkjøp av alt det jeg ser som nødvendig. Hver dag har jeg en liten mission om å gå på butikken å handle middag, kanskje gjøre en liten ting i huset som støvsuge eller vaske opp eller noe sånt, men det er mest for å faktisk ha noe å finne på. Jeg er litt rastløs av meg i og med at jeg liker å være ute i skog og mark, klatre, gå på ski etc, så føler faktisk at jeg er veldig lat når jeg bare sitter på sofaen hele dagen, hehe. Det er jo bare litt over to uker siden jeg gikk ut i permisjon fra jobben. Tror det hjelper veldig at jeg jobbet så lenge jeg kunne, og ikke ble sykmeldt. Det kan hende jeg hadde venta mer på den lille om jeg hadde gått hjemme lenger. Men jeg er fullt innstilt på at det fortsatt kan ta to og en halv uke før fødselen er i gang! Likevel gleder jeg meg utrolig til å møte den lille, men er rolig og vet at han kommer når tida er inne Godt å se at det er flere her som tenker det samme. Ingne planer om å prøve meg på noen fødefremkallende midler her! Det hører med til historien at jeg ble født tre uker for sent selv da.
enda en Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Henger meg på her. Selv om jeg ikke sier nei takk til en fødsel i uke 37-38, så er jeg forberedt på overtid. Jeg vet av erfaring at det ikke er særlig lurt å begynne ventinga lenge før, ventetiden blir dobbelt så lang. Minst. ;-) Og det nytter IKKE å gå på seg enda mer bekkensmerter, eller vaske hus, vinduer, knulle til krampa tar deg, spise hverken det ene eller det andre. Det blir ikke fødsel før kroppen er klar! Synd men sant. Med nr 2 så var jeg superklar for fødsel fra uke 37. Prøvde alle slags kjerringråd og ble mer og mer frustrert og hormonell etterhvert som ukene gikk og ingen baby kom.. Og når jeg endatil endte med nesten 2 uker overtid, så var jeg desperat på slutten! Sist svangerskap tok jeg livet med ro, var innstilt på å gå 2 uker over terminen (hvilket jeg også gjorde) og synes egentlig det var helt greit. Ikke hadde jeg klart å ty til joggeturer, husvask eller sexmaraton heller, men for det. Lakserolje, rødvin og diverse fødepizzaer holdt jeg meg også unna. Men en ting jeg vil prøve denne gangen er modningsakupunktur. Så får vi se om det har noe for seg. Om ikke annet så slår jeg ihjel litt tid, og får litt spenning i hverdagen! =)
magica fra tryll Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Hei og god morgen! Putter denne tråden opp igjen jeg. Trenger noe positivt å lese...Nå har mann og barn forlatt huset, og jeg og voven går vel inn i senga og sover litt lenger tenker jeg:) Skikkelig luksus. Her hos meg har det snødd masse og er bare så vakkert. Har ambisjoner om en kaffekopp på benken min i skogen idag. Det tror jeg er bra for kropp og sjel. Ellers har jeg en avtale idag og det er kontroll og akupunktur hos jordmor:) Har jo fått for meg at babyen vil komme til helga,-og siden det i hovedsak er den som bestemmer, så får vi jo se da..... Ha en strålende dag!
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Jeg signerer deg, selv om jeg har mange uker igjen enda da Baby kommer når den er klar for det. Jeg har ikke tenkt til å slite meg ut før den ankommer.
kreps-76 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 19. januar 2009 Her er dagens første og mest intense økt over- å få ungene av gårde til barnehagen. Skikkelig pes med vinterdresser,og sko, og votter på avveie,og ut i snøen som man vet det er is under, så vagger man avgårde da som en overvektiv pensjonist- med to små som gjerne har tenkt noe annet enn å ankomme målet fortest mulig.."Det er jo myk snø i dag, mamma!!!" :-) (joa, vi har bil, men må jo komme ut i den, opp til barnehagen, ned igjen og innattdøra hjemme..) Så godt å komme inn døra hjemme og vite at nå har jeg hele huset for meg selv i maaange timer. Vel- kikker jeg meg rundt ser jeg at det er visst mer enn nok av oppgaver å ta seg til- for den som vil.. eller orker.. Men jeg våknet av "..finner ikke smokken min maaaammmmaaaaa" klokka 5 dag, og har ikke sovet siden,( selv om poden sovnet igjen straks)- så søvn og hvile skal prioriteres i første omgang, så lurte jeg litt på om jeg skulle finne igjen ei jakke jeg driver å strikker, omslagsjakke fra nøstebarn, har igjen en heklekant, og er jo greit å få den ferdig:-) Det hørtes koselig ut med en kaffe i skogen- jeg gleder meg til å gå turer igjen! Her er det så glatt nå at jeg tør ikke, og jeg blir helt maroder i bekkenet etter korte turer. Men det er skikkelig godt å komme seg ut litt likevel. Jeg tenkte på det seinest i morges, tenk så godt å ha hele våren og forsommeren i permisjon- når man begynner å komme i gjenge etter fødsel, så er det VÅR (hvertfall snart..) Hvor godt det skal bli og ut på tur, både aleine med baby, og ikke minst på småturer i skogen med gutta:-) Gleder meg!! Lykke til med akupunktur hos jm- og ha en finfin dag du og:-) (Jeg skal på vekstkonroll i morgen, og det innebærer en aldri så liten "bytur" i samme slengen. Kanskje litt babyshopping:-) To ul har sagt "jente.. antageligvis". Og med bare"lyseblått" (eller gutteklær hvert fall) fra før, så er det vanskelig å la være å kjøpe litt jenteklær.. :-) ) Ønsker alle tålmodige, og utålmodige, ventere en riktig god dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå