MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Søsteren min tok fly fra oslo til bergen med Norvegian. Og de såg at vogna fikk røff behandling, og noe var knekt når de fikk vogna. (husker ikke hva det var) Lurer bare på om de har rett på ny vogn av flyselskapet eller noe? Hvordan går de evnt frem?
digger Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Ikke fra Norwegian, men på reiseforsikringen. Men viktig å hendvende seg ved ankomst med en gang en ser at noe er ødelagt, hvis ikke dette er gjort tror jeg det blir vanskelig.
* 5 om dagen * Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 les betingelsene til flyselskapet,og til reiseforsikringen.
Gummianda:) Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Jeg fikk også vognen min ødelagt med Norwegian for to mnd siden! Det eneste flyselskapet kunne bidra med var å lage en rapport som jeg skulle gi mitt forsikringsselskap. Norwegian tok ikke noe av ansvaret! Heldigvis har jeg verdens beste forsikringsselskap:) ( Vesta) De utbetalte pengene for vogna til meg samme dag som jeg kontaktet dem! Og de skulle prøve å gå på Norwegian for å få dem til å ta ansvaret for skaden, men det var ikke noe jeg trengte å styre med:) Jeg fikk utbetalt det jeg hadde betalt for vognen, hadde ikke kvitteringen lenger men det gikk bra likevel:)
Kamomille Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Flyselskapene har ulike regler i forhold til hva de dekker. De man UNASETT må gjøre er å få en tilstandsrapport på godset som er ødelagt med en gang - dvs før man forlater lfyplassen. Ellers kan jo ingen stadfeste at godset faktisk ble ødelagt på flyturen! En reiseforsikring vil i de fleste tilfeller dekke bedre enn flyselskapene. Så sender heller forsikringsselskapet krav videre til flyselskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå