♥pilutta♥ Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Fikk så innmari såre brystvorter med førstemann, og skal pørve å være litt bedre forberedt denne gangen. hvilken salve anbefaler dere? :-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 det som reddet meg fra å gi opp hele ammingen pga sår brystvorter var albueskjell som legges på brystvortene. de fåes kjøpt på apoteket og hindrer tekstiler i å gnisse mot vortene. samtidig skal de også ha en helbredene effekt.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes at litt melk på brystvorten og så lufttørking er det aller beste, men når det gjelder salve kan jeg anbefale PureLan. Den er klissete så det kan være ømt å smøre på. Simplex øyesalve er også fint å bruke, den er steril slik at du ikke trenger å tenke på å få det av før babyen skal spise.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Bruker kun morsmelk og lufttørking. Fikk ikke tak i albueskjell, men fikk tips om te-siler og det funket for meg. Luftig - og holder tøyet vekk slik at såret kan gro uten å feste seg i noe.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Albueskjell er det absolutt beste. Prøvde først med kun salve, det funket ikke gitt... Brukte en salve fra apoteket, husker ikke hva den heter, men tror det var bilde av en sau, kanskje Lanolin-liknende navn. Synes den var behagelig. Hadde Mildison i tillegg når det ble mye sår... Den må jo vaskes av før amming. Jeg er nok typen som blir sår uansett de første ukene, har blitt det begge gangene tross iherdige forsøk på å ikke bli det. Etter to uker var ting mye bedre. Lykke til ))
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Fikk PureLan på sykehuset. Det er rent lanolin-fett. Drøyt og effektivt. Perfekt for tørre vinterlepper også....
Tiger79 Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Hei Det som reddet meg var nipple ease (kjøpt i nettbutikken til ammehjelpen) og Avent brystvortekrem (synes denne trekker bedre inn i huden enn purelan)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå