Gjest snoopidoopi Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Jeg leste nettopp en artikkel hvor Trygg Trafikk anbefaler midten bak fremfor sidene når man skal plassere et barnesete. (Forutsatt at man har trepunktssele i midten bak). Men, i bruksanvisning og på hjemmesiden til Maxi-Cosy EasyBase så er ikke setet godkjent for å plassere i midten. Da vi kjøpte setet på BabyShop sa de at vi fint kunne bruke setet i midten bak, og personalet var selv med ut i bilen og prøvde dette. Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre... Har sendt mail til Trygg Trafikk for å høre, men kanskje noen av dere andre vet? Skulle gjerne hatt raskt svar på dette.
Gjest snoopidoopi Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Noen av dere som har dette setet?
Joikaboll@ Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Skrik høyt når du får et sikkert svar, vi har i snart 8 mnd kjørt med basen med kun magebelte....
Chris&Alex♂♂ Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 så vidt jeg vet så skal det gå ann ja. hmm merkelig for det sier vi til kundene våres også. har ihvertfall fått beskjed om at vi skal si det. men det kommer jo ann på type bilstoler, for noen er avhengig av 3 punkt seler.
**Frøken84** Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 hmmm.. men har ikke den sånn støtte-ben som skal stå i gulvet?? vi har sånn forhøyning i midten bak vi... så det hadde ikke gått hos oss
**Frøken84** Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 dessuten.. så står det på hjemmesiden dere at det skal monteres med 3 punktsele. så det kommer vell helt ann på hvilken bil man har, om det er 3 punktselere og flatt gulv i midten bak =0)
Joikaboll@ Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Hmm.... vi har ikke denne kulen i midten, og har støttebein, bruker kun 2-pkt. sele på basen. Dette må jeg undersøke nærmere.
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Jeg hadde maxi cosi med base til lillebror, kunne ikke bruke det i midten pga har bare 2-punktsele. Men jeg har et acta graco sete til lillebror nå. Det kan også festes med 2 punktsele og det har jeg i midten selv om jeg har den staken som skal stå i gulvet. Jeg har den på ca det innerste punktet, og da passer den oppå. Er ikke dette lov? Har kun kjørt slik med ham når vi har med andre barn med seter som ikke kan festes med 2-punktsele.
Gjest snoopidoopi Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Det jeg med sikkerhet vet er at basen overhodet ikke er godkjent for 2-punktssele. Så den MÅ festes i 3 punktssele dere!
**Frøken84** Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er faktisk ikke sikker.. men dem pleier jo og være ganske strenge på hvordan man fester seter.. Jeg ville ha sendt mail direkte til levrandør og hørt=0)
Gjest snoopidoopi Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Jenta i butikken var med oss ut og prøvde setet i bilen. Vi har en sånn forhøyning (kardagen), men benet kunne jo justeres, så basen satt ihvertfall tilsynelatende godt! Men, om hun i butikken hadde noen som helst peiling, det er det jeg begynner å lure på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå