Gå til innhold

Hehe, er deres smågutter også litt... "sånn"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk en liten babygutt, trodde jeg at fremtiden ville bestå av tog, biler og kaptein Sabeltann. At blå ville være den kule fargen og at jenteting var kjempeteite.

Men nå sitter min søte 3 år gamle sønn og ser på en Barbie film, hans eget valg. Yndlingsfargen er riktig nok grønn, og han liker lastebiler og tog, men kler seg gjerne i storesøsters rosa kjoler med tilhørende pensko når han leker.

Hun får dukker i fleng av farmoren sin, men nå har jeg sagt stopp. Hun bryr seg nemlig ikke om babydukker. Lillebror derimot, han elsker å leke med dukker, triller med de, skifter klær, mater og fra tid til annen må jeg trå til med et bleieskift på dem. På hans eget stellebord attpåtil. Gode pappagener i den gutten!

Er han et offer for storesøsters påvirkning? Eller er gutter litt rosa de også? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det er forskjell på unger:-) Har en som liker rød best, leker med bare jenter og elsker biler.... liker ikke dukker.

Jenta elsker dukker og digger å leke med guttene og togbanen...

Skrevet

har en på snart 4 år som synes det er kjempe stas å kjøre dukkevogn å ha babyen oppi o.l.tror mest for han at det er nye leker.han har ikke søster han har baby bror.men han har alltid vært glad i dukker og dukkevogn spesielt da.men elsker tog og biler å da.tror mest at de vil leke med sånne leker for at det er noe nytt.

barbie film var kanjse litt drøy da,,hehehe..kanje han ser på fine damer:)

Skrevet

Jeg har bare gutter, så ikke noe søster-påvirkning her!

Storebrors yndlingsfarge i 3-års alderen var rosa, og han ville gjerne se "prinsesse" Ariel og kle seg ut som prinsesse. Nå er han 4 og har fått med seg dette med "jentefarger" og "guttefarger".

Mellomste(2) elsker å trille på dukkevogn, med eller uten dukke i. Hadde med seg dukka i senga en periode(samme dukken som storebroren aldri var interessert i).

Begge to elsker de å følge med og "hjelpe" til med å lage mat =)

Skrevet

Hihihihihi, så skjønt da:-))))) Som du sier, gode pappagener der:-)

Min på snart 3 år er overhode ikke interresert i slikt... Elsker å lage mat og hjelpe meg da, så jeg forsøker å implentere noen positive miljøfaktorer hos ham;-)

Skrevet

Har en gutt på 2.5 år og i dette øyeblikk går han forbi meg med rosa spenne i håret hehe..han er så skjønn atte.

Han leker mest med typiske gutteting,men innemellom så leker han med dukka si,skifter bleie på hu og triller rundt med dokka i vogna her inne sånn at hun skal sovne.

Forrige uke kom han inn i stua,ny sminket,funnet sminken min på badet og smykker fra smykkeskrinet mitt.Da var han prinsesse:)

Skrevet

Nei, ikke mine, men jeg kjenner til noen "sånne" ;-)

Mine vil utelukkende se Lynet Mc Queen, Sabeltann, og leke med biler, verktøy og traktor - he he.

Skrevet

Eg har ein gutt som blir 5år i mars og han er ikkje interesert i "jenteting". Han fikk vogn når han var 1,5år men bruka den ikkje så mykje, var dokke med også da.

Jenta mi ho skulle ikkje ha dokker og bamser osv når ho var lita, skulle kun leike med bilane til storebror. MEN ho har tatt det igjenn nå og det til den store gullmedaljen ;) Nå er det lilla og rosa som gjelder og ho skal ordne med babyen sin og lage mat på kjøkkenet sitt. Storebror hjelper gjerne til med å lage mat da men det er ikkje bestandig ho lar han få lov til det.

Skrevet

Hihi, jeg også har en rosa gutt som er storesøsteroffer;-)

Han er to år, og har hele tiden vært skikkelig guttegutt i utseendet. Sikker på at jeg kunne kledd ham i kjoler og likevel hadde folk sett at det var en gutt. For han er veldig guttete. I tillegg er han høylytt, sta og til tider særdeles hissig;-)

Men hvem er det som elsker når jeg børster håret hans, og som stortrives med storesøsters veske på armen og rosa gigantisk hjertesmykke rundt halsen? Jo, det er rampegutten min;-)

Skrevet

Hehe, nei det hadde ALDRI sjedd her i gården.

Sønnen min på 4 er en så gutte gutt du kan tenke deg..

Når jeg var liten var jeg ordentlig guttejente, lekte bare med gutter frem til 12 års alderen, hadde ingen dukker eller barbier.

Så hadde fått sjokk om sønnen min ble en "feminin" gutt ;)

Tror nok han kanske er påvirket av storsøster, evt en litt "feminin" gutt?!

Min gutt er nemlig så lite rosa su kan få det til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...