Gå til innhold

Anbefalinger til skikkelig varme sko til 2 åring, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv med 2 par ullstrømper er han kald på bena i Ecco sine gore-tex sko.

Har sett et pa Kamik på Barnas Hus til 30 % som visstnok skal tåle ned til minus 40. Erfaringer med disse eller andre? Ser også ut som det følger med ekstra ull såler til disse skoa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde Kamik fra Barnas Hus i fjor.

Superfornøyd med dem, fantastisk gode sko, og jentungen var ikke kald på beina selv når hun bare hadde på seg strømpebukse oppi dem i -8 i fjor.

I år har vi Sorel Cub, som jo egentlig er helt samme greien, bare et annet merke og vi er like fornøyd med disse, de er bare litt vanskeligere å få på føttene.

Så begge kan helt klart anbefales.

Sorel koster forøvrig 289,- på XXL.

Skrevet

Mine barn har begge 2 viking sine vintersko, storesøster hadde disse også i fjor, jeg er veldig fornøyd med dem.

Vi bor på en plass der det er kaldt, vinteren ligger på fra 0g til -15g, og til tider er det bløtt og slapset ute i omårdet til bhg.

De har også noen slags støvler block boot eller dock boot eller noe til 199,- på obs. Disse skal også være gode, varme og myke, men de er vel ikke de beste vinterskoene hvis tempen oftest ligger under -5g.

Men passer utmerket på slaps og i regn ved 1,2,3 g ol.

Storesøster bruker disse i fjøset og når vi er ute hjemme når det er bløtt. Har disse i steden for støvler.

Skrevet

Vår datter hadde også Ecco skoene da hun var 1 år og var da kald på beina...men etter dette har vi hatt 2 sesonger med viking goretex og hun er varm og god på beina. Er det vått og slapsete og ikke så kaldt pleier hun å bruke viking thermo cherrox.

Gjest snoopidoopi
Skrevet

Sorel eller Kamik

- vel og merke dyreste variant som vel koster 600-700

Skrevet

Nesna Lobber!! Det har min. Med ullsokker, blir de veldig gode og varme. har de selv også, så det vet jeg. Eneste minus er jo at de ikke tåler så mye vann. Men tåler snø helt fint, så i snøen er de perfekt!

Skrevet

Ok. De jeg så på salg hadde kostet 690 så da er sikkert de bra nok:-)

Skrevet

Vi har vel ikke prøvd annet en Viking Goretex... hvorfor endre på noe som fungerer?

Har samme par andre år på rad. Hun har brukt de masse, både i fjor vinter og nå i år.. Huner fortsatt varm og tørr...

Skal kjøpe samme neste gang også--....

Skrevet

Da skal jeg kjøpe de neste vinter i stedet for Ecco:-)

Skrevet

Vi har også Viking Goretex for andre året på rad og han har aldri vært hverken kald eller våt på beina:)

Viking sine goretex-sko er tykkere og varmere enn ecco.

Skrevet

Vi ahr ikke forsøkt Kamik før i år, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor. Tror jeg har prøvd alle andre mulige merker snart.....

ENDELIG er ikke barna mine kalde på bena lenger. HURRA. Kamik er helt fantastisk:)

Jeg anbefaller Kamik Waterbug. Den er etter min erfaring mest vantett. Varme er de alle sammen!

Skrevet

Takk:) Husker ikke hvilken Kamik jeg så på, men skulle være vanntett og tåle mius 40. Så også ut som det følgte med ekstra ullsåler:)

Skrevet

mener det er Waterbug de har på Barnas hus.

De er litt små i størrelsen. Vi har gått opp en størrelse i forhold til hva de bruker til vanlig.

De selger de til 50% på Sportsnett også, men der begynner det å bli veldig utplukket. Jeg kjøpte for neste sessong der jeg da.....:)

Skrevet

Takk! Jeg så et par i str.26 og i Ecco har han 25, så det er sikkert midt i blinken:-) Bruker du de ekstra sålene, og er de i ull? Hva har du på føttene, ett par ullsokker?

Skrevet

Har ikke brukt de ekstra sålene nei. Vet egentlig ikke hvorfor, men tror ikke jeg har trengt dem..... Her har det vært opp mot 20 minus og snuppa er fortsatt ikke kald på bena. Bruker stort sett bare ullvang-sokker i skoene. På ekstra kalde dager har jeg brukt tynne taggsokker i tillegg.

Skrevet

Selskinnsko! helt fantastisk! Vi har prøvd mye forskjellig i årenes løp til våre 4 barn.... Legger i en super såle...to lag, ett lag selskinn og ett lag orntlig saueskinn...Ikke noe slår den kombinasjonen! Sprayer de med vanlig sko-imprignering...da er barna tørre på beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...