mini nr to på vei Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Satt meg ned for å skrive en liste over hva jeg trenger å kjøpe inn av "toalettsaker" til baby... føler jeg mangler noe på listen min.. hva trenger jeg?
mini nr to på vei Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. januar 2009 kom gjerne med forslag til andre lure duppeditter som er kjekt å ha til den nyfødte...
Hakkamella Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har ikke kjøpt så mye. Jeg har en bodylotion, babyolje, badeshampo med lavendel, har også en top to toe fra natusan, zinksalve (grei å ha også for en selv når man er sår og sånn), a-creme (den bruker jeg til meg selv også, og er anbefalt til babyer, men er dyr 179 kr på apoteket) Ellers har jeg bleier, litt vaskeservietter, gaskluter, mesoft vaskekompresser og klorhexidin til navleresten. Utenom det så får jeg ta det som det kommer. Lurt å ha termometer, q-tips for baby, ammeinnlegg, nettingtruser fra Tena, og både tykke dag og nattbind. Nettingtruser skal du også få tak i på sykehuset. De skal sitte bedre enn vanlige truser.
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Aselli sårsalve for såre stummper:) Aderma har flere produkter for stell.) termometer.
Frida, med nr 3 i magen Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Løveapotekets barnekrem (fra Tønsberg) er super! Men tror ikke den finnes over hele landet. Den er flott for såre rumper, og brystvorter. Og man trenger ikke vaske den av før amming hvis man smører brystvortene med den, for den inneholder ingen skadelige stoffer for babyen. Jeg bruker den også på mine tørre, såre lepper. Ellers er min erfaring at det er kjekt med en liten neglklipper. Stort sett kan man jo rive av neglene til babyen i begynnelsen, men hvis noe må klippes, er det enklere med en neglklipper.
birrisj05.02.09 Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Man trenger vel ikke mer enn babyolje og en eller annen stellesalve, f.eks sinksalve? Siden man ikke bør bruke sjampo osv. på de små. Og noe til å rense navlen med, aner ikke hva.. sterile dråper eller?
charlie2880 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Hei!!! jeg holder meg til apotekets A-creme. Den er god til tørr hud,utslett,rev i ansiktet osv. bruker den selv og. Til babystumpen bruker jeg rett og slett bare potetmel. Fantastisk bra. Mine to små har aldri vært sår i stumpen...så gutten vi venter nå får også pudret stumpen sin med potetmel. Det lærte jeg av bestemor. Lykke til med dine valg av kremer o.l.:-)
Vestlandsspire Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Eg fekk et tips til elstejenta for drøye 4 år siden. Nemlig kremen Unguentum Merk (Godt mulig at det ikke skrives HELT sånn ja), som man kan kjøpe på apoteket. Denne kremen kan brukes på barn og voksne, som stellekrem, fuktighetskrem eller for såre brystvorter. Helsesøstera her sa det at zinksalve skal man IKKE ty til med en gang om ma får såre/røde babyromper, men heller bruke zinksalve som en "siste utvei" dersom andre kremer ikke tar det. Jeg erfarte hvertfall at unguentum-salven var så bra at behovet for zinksalve var svært liten. Lykke til
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Vi har stort sett bare brukt badeolje, babyshampo (mest for godlukt , sinksalve og fet fuktighetskrem. Synes A-derma sin lotion for "face and body" har vært super på tørr babyhud og tørrflekker hos oss voksne også. Vanlig stellekrem fant vi ut at han ble mer sår av. Brukte noe som het Lassars pasta (?) til å tørke ut fuktige hudfolder. Kommer til å hamstre Mesoft kompresser, bruker de fortsatt på eldstemann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå