Bråksilla og lille pille Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Har noen av dere fått noe mot kvalme? Lurer på om jeg skal gå til legen på mandag. Får ikke i meg mat,klarer ikke fungere normalt... Men er det noe hjelp å få?
VinterSol+2 Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 det finnes en reseptbelagt kvalmedempende medisin, men den får du ikke før du er i fare for uttørring. Det er nemlig risikoer med slike medisiner også, og effekten er begrenset. tror du at du er i fare for dehydrering, skal du oppsøke lege ja. har du forsøkt gode gamle kjerringråd mot kvalme? grønn farris blandet med eplejuice (ikke nektar) ingefær /ingefærte seabands (disse er faktisk dokumentert av seriøse forskere at har effekt) knekkebrød med jevne mellomrom mye søvn osv
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Tror ikke du får noe hos legen, men ring uansett og hør om han kan ta deg inn til en sjekk, få snakke litt om det - men kjøp deg noen tørre mariekjeks og drikk mye vann. Bland gjerne halvt og halvt eplemost og farris - smaker ikke kjempegodt, men det er væske og mineraler - og det skal hjelpe mot kvalme =) Kaster du opp? Eller bare super-kvalm?? Lykke til =)
Bråksilla og lille pille Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er superkvalme hele tiden å så fort jeg spiser noe kommer det opp igjen. Har prøvd alle kjerringråd jeg har kommet over men ingenting hjelper... I går klarte jeg ikke komme meg ut av senga engang. Men i dag har gubben virkelig hjelpet meg... Bar meg opp i badekaret å badet meg. Lagde ristaloff med syltetøy i små biter sammen med litt frukt... Det største problemet her er at jeg har M.E... Så jeg har ingen ting å ta av hvis jeg blir syk,hvis dere skjønner... Hadde det så jævlig i natt at jeg ønsket hele gravediteten bort...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Du må ringe legen og få time fort - du kan jo ikke fortsette sånn som dette. Siden du i tillegg har ME - må du få ekstra oppfølging og samtaler i svangerskapet - kanskje du kan få hjemmesykepleier hjem til deg for hjelp? Jeg vet ikke.... Min tante og kusine har begge to ME, min kusine som da bare er 37 år får hjemmesykepleie hjem til seg for hjelp noen dager i uken. Hun var såååå dårlig her før jul at hun ble lagt inn på sykehjem for noen uker - rett og slett for jævlig, men hun hun trengte hjelp. Hun er hjemme igjen nå da - og får hjelp av hjemmesykepleien... Du får høre med legen din om han/hun har noen konkrete forslag til hvordan du kan greie å gjennomføre svangerskapet... Hvor langt er du på vei?? Fint at du får hjelp av mannen i huset. Ønsker deg lykke, lykke til =) Klems
Bråksilla og lille pille Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er 9uker på vei... Skal ta kontakt med lege på mandag... Jeg er heldigvis ikke så dårlig at jeg trenger hjemmehjelp i hverdagen. Men akkuratt nå har jeg ingenting igjen... Hvor langt er du på vei da??? Har du hvert noe dårlig eller??
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Når jeg gikk med første mann fikk jeg utskrevet noe mot kvalmen av legen min.. Men var ikke så ille at jeg var dehydrert den gangen jeg fikk de, men var så sykt kvalm. Ble helt frisk igjen ved å ta de.. Men, i dag har jeg vært å kjøpt meg sånn sea band på apoteket, og de FUNKER!!! utrolig nok:) Men pass på at de sitter riktig, og trykker på de riktige punktene. Absolutt til å anbefale altså:) Er 8+1 i dag:)
ta|ie Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Ta kontakt med legen med en gang! Jeg fikk kvalmestillende med en gang og er i ganske god form nå. Trengte ikke så mangen dager med behandling. Og er jeg dårlig så tar jeg en tab. før jeg legger meg. Hjelper for kvalme om kvelden (som jeg har mye av) og om morgen. Lykke til vertfall!
Snabeltann Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Kjære mamman til hedda, jeg vet hvordan du har det. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal holde ut. Hadde det slik sist også, og sverget på at jeg aldri skulle ha flere barn, men etter syv år så tok jeg motet til meg. Og here we go again, det er verre nå enn sist. Nesten så jeg håper at noe skal gå galt. Må også ha hjelp til å dusje. Klarer ikke gjøre noen ting. Starvere meg bortover gulvet, er senge liggende hele dagen, og har det heeeelt jævlig. brekker meg ved alle matvarer, holder meg for nesa og får ned tørre knekkebrød og cornflakes og litt lunka vann. Kaldsvetter og klarer nesten ikke holde øynene oppe. Jeg var dårlig i seks måneder sist. Hvis det ikke går over snart så holder jeg ikke ut.. Drar også til lege på mandag, men fastlegen min er en idiot, så drar privat. Legen jeg hadde sist hadde heller ingen forståelse for min situasjon, nektet til og med å sykemelde meg. Nå ble jeg hvertfall tatt såpåass alvlorlig at jeg ble sykmeldt fra dagen jeg fant det ut.
Carasnella Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Jeg var også sengeliggenda pga EKSTREM kvalme og oppkast. Prøvde alle kjerringråd som nevnt over her, men ingen ting fungerte. Prøvde også afipran som man får på resept mot kvalme, men det fungerte ikke heller. Det eneste som hadde noe som helst effekt var postafen, respetfrie reisesyketabletter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå