♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 noen som har erfaring om dette???
vera34 Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har hatt bells lammelse selv men ikke i forbidelse med graviditet. Så bare spør hvis det er noe du lurer på
Chiquita Bananas Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Tror jeg har svart deg da du skrev at du hadde en nerve i ansiktet i klem..hvis det var deg. Jeg fikk Bell's Palsy 6 uker etter fødsel - kom som lyn på klart himmel. Var i Italia og hadde spist pistasjenøtter kvelden før. Om natta våknet jeg av en intens skarp stikkende smerte i høyre øre. Morgenen etter var jeg helt lam på høyre side. Mora mi som er sykepleier, men jobber ikke nå lengre sa at det er noe som går over av seg selv etter en stund og det var ikke så mange i det området vi var på ferie som kunne snakke engelsk. Så jeg lot det være. Fikk vite i ettertid fra broren min at jeg burde dratt på sykehuset med en gang og fått steroider - da hadde det gått som regel bort. Nå er det 2 år siden det skjedde og jeg er ca. 95-98 % frisk. Merker at det strammer i øyelokket når jeg tygger noe hardt som kjøtt eller smiler mye. Og jeg får fortsatt rykninger ved siden av øyet eller kinnet - akkurat som leamus. Det er et tegn på at det jobber med å komme tilbake. Det jeg har hørt om dette er at det kan skje hvem som helst - og da sambo hørte med venner så hadde nesten alle en bekjent som hadde hatt det eller hatt selv. Det kan vel skje etter fødsel eller i forbindelse med graviditet, flåttbitt etc.
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2009 ja, for hos meg har det kommet i løpe av en 3 dager, men nå har det stoppet opp.(men nå er det jo helt lammet også da) fortsatt en del rykkninger rundt øyet/leppa. så føler liksom at det jobber med å komme tilbake. Steroider er vel ikke noe for meg nå som jeg er gravid. så dette får vel bare gå sin gang... er også veldig tett i nesen og i øret på den lamme siden... Øyet renner mye, men jeg får lukket det når jeg konsentrerer meg. ikke noe problem på natta.. Takk for gode svar. Har så lege skrekk, så prøver å unngå han så godt jeg kan Er etter som det jeg har lest ikke så mye han får gjort uansett. Flåttbitt skal jo litt til på denne tiden av året da. og da burde det også dratt med seg noe mer enn kun lammelse i ansiktet???
Chiquita Bananas Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Tror du skal ta deg en tur til legen ) kanskje komme deg på sykehuset hos en nevrolog (er vel dem som driver med slikt) - husker ikke avd. jeg dro på. flåttbitt nå ja hahahaha.....hadde vært skremt om den overlevde vinteren også !! Hos meg fant dem ihvertfall ikke ut årsaken - tok blodprøver, men ingenting slo ut. Tror at av og til så blir noen rammet for ingenting. Prøv å få tak i øyedråper - det kan hjelpe på øyet ditt, så det ikke tørker ut og blir trøtt og sårt. Jeg merket faktisk ikke at øyet ikke lukket seg, trodde det, men sambo sa at nå var det irriterende å se på så nå måtte jeg lukke øyet mitt. Jeg som blunka helt normalt trodde jeg.... Jeg brukte faktisk linser da det skjedde og det var helt ok det, optiker synes det var helt utrolig at jeg klarte å bruke det da jeg ble rammet, men hun trodde at det faktisk var som en hinne over øyet mitt og skjermet det for mer skade eller infeksjoner. Tårekanalen din blir påvirket og ukontrollert væsker - folk trodde jeg gråt hele tiden....
goldie76 Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Ville likevel sjekket om det er flåtten som er årsaken. En kan få lammelser lenge etter et flåttbitt... Det kommer litt an på hvor du bor. På Sørlandet er det ofte flåtten som er årsaken til lignende symptomer. Lykke til! Goldie med jente nr 2 i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå