Gå til innhold

Mine foreldre.... skal IKKE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre har en måte å være på at de skal ikke besøke barna sine. De skal ha besøk selv. En etter en av oss 3 søsken har fått barn men det er ikke snakk om at foreldrene våre har møtt opp til besøk uten at de ser at de MÅ.... ikke til bursdager engang.

For noen dager siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme oftere på besøk med min unge til DEM slik at ungen ikke ble fremmed for dem.. HAAALLLOOO sa jeg faktisk så er ikke "veien" mellom oss enveiskjørt og jeg ga faktisk beskjed om de kunne dra seg ut en tur de og..

jeg syns foreldrene mine er "rare"... men hvordan skal jeg faktisk få dem til å forstå det??? de går jo ikke an å forandre på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he sånn er det her også, eller det ble sånn etter at pappa døde og mamma fikk ny samboer.

Skulle tro de var limt fast i leiligheten:-))

Klart det er lettere å dra med halvslitne barn på besøk til mormor etter at vi har spist middag, enn det er for to voksne å komme hit. NOT!!

Ikke for det svigerfar og svigermor er sånn de også, selv om de ikke bor sammen. Kanskje er det generasjon, ikke vet jeg.

Snodig at det er sånn. Og når de først tar seg en tur er de så stresset at de knapt tar av seg jakka.

Så jeg kan ikke gi noen gode råd, men du kan jo få vite at vi er flere i samme båt:-)

Skrevet

Det må jeg si var en litt sær holdning ja.

Hva med å la være å dra til dem da? Kanskje de vil skjønne det da.

Skrevet

Mine foreldre og svigermor er faktisk også sånn... De gidder ikke å komme på besøk, så det er jeg som må komme hvis de skal se ungene. Men jeg syns egentlig det er litt greit, for da kan jeg bare gå hvis jeg er lei.

Skrevet

sukk og tusen takk trodde nesten jeg var alene i verden om dette..

ene argumentet er at ungen min sikkert er sliten og skriker etter endt barnehagedag og da vil de ikke komme på besøk.. (kanskje det kunne hjelpt oss en halvtime i ny og ne at de stakk innom)

et annet argument er at det har vært så dårlig vær at de ikke kan kjøre det "kvarteret" til oss??? men ringer og mener det er helt greitt å ta en 3åring i baksetet på bilen selv om det stormer og komme til dem...

+ den at de knapt har tid til å ta av seg jakka har jeg opplevd ja..

Skrevet

"gå når jeg er lei" jeg ser den... men faktisk kan det være et ork og pakke i bilen hver eneste gang ... dessuten det jeg savner er snakk om å stikke innom 1eller 2 timer ikke være på besøk i dagevis eller fra morra til kveld..

Skrevet

Mine svigerforeldre er også litt sånn, men de bor utenlands og vi drar jo dit på ferier så det blir egentlig ikke så gale.

Men når de er i landet så er det forferdelig til tider, for svigermor kommer stadig uanmeldt på besøk. Uten interesse for ungene selvfølgelig, skal "bare" låne internett og data littegranne, gjerne før jeg og ungene har stått opp.

Så ringer hun på alle husets telefoner fremt il neon svarer og så sier hun bare "så bra dere tok telefonen, for jeg står utenfor".

Og vi HAR ringeklokke, forresten.

Det er ikke noe bedre det.

Men jeg er veldig glad jeg ikke har sånne som ALDRI vil komme. Da tror jeg oppriktig jeg ville blitt lei meg i lengden.

Skrevet

sånn er d med familen til sambo, de har vært her kunn til minstemann sin dåp. ellers er d bare vi som må kjøre 10 timer for at DE skal få treffe barna. latterlig syns jeg.

pappan har vært her par ganger da:)

Skrevet

uff,fikk litt dårlig samvittighet av denne tråden jeg nå...

her er det helt motsatt,her står de bare plutselig på døra,mamma og pappa,eller bare pappa.

det synes jeg er kjempe koselig :-))

mn nå har det seg sånn at jeg har flyttet til "riktig side av fjorden" og her er bare et par km til byen,så derfor er de ofte på denne siden.

men jeg prøver å besøke de av og til,men må innrømme at de er oftere her,enn vi er hos de.

for oss tar de 45 min å kjøre rundt,som vi kaller det, men pappa har kjørt ferja i alle år,så han kjører gratis,så han tar som oftest ferja

.(10 min over)

Skrevet

he he. Mine foreldre er også sånn. Forskjellen er bare at vi må fly. Men det er liksom mer styr for to voksne å komme hit enn for en hel familie på 4 å fly dit.... Skjønn det den som kan.

Så jeg begynte å argumentere med at vi ikke har råd. Det resulterte i at mine foreldre mer en gjerne bet. billettene våre, he he. Hva man ikke gjør for å slippe å røre på seg.

Skrevet

Mine foreldre kommer sjelden på besøk til oss heller, og jeg synes jo det er litt kjedelig, men samtidig så har ikke vi et helt hus da.. De kommer innom en tur hvis det er noe, men sjelden mer enn 15-20min. Svigers er bittelitt oftere innom, men det begrenser seg også til en times besøk hvis det er en spesiell anledning (de reiser ofte på tur og da kommer de innom for å treffe oss osv)

Det er jo litt trist at nesten ingen i familien vil besøke meg i min leilighet..man får jo litt tanker om en ikke har det noe koselig etc, men samtidig så synes jeg det er himla greit (når vi bor på så kort avstand) å dra dit og få middag etc for så å dra hjem til legging.

Hadde det dog brydd meg mer,så hadde jeg bare fortsatt å sagt som deg HI at veien er ikke enveiskjørt, så latt være å besøke dem før de kom på besøk til oss.

Skrevet

Sånn er mine foreldre også, og jeg begynne å bli lei.

Dem har ikke vert her på 2,5 år,

men vi bruke masse ferier på å dra dit:-/

Skrevet

Mine er også litt sånn. De stikker kanskje innom, men aldri mer enn 2 hektiske timer... Samtidig forventer de at vi skal være hos de gjerne 2 hele dager.

Skrevet

Me bor likeved svigers men det er sjeldent dei kjem hit uten å vera invitert. Mamma og pappa bor 5mil unna og det er mykje kortare for meg å kjøre til dei enn det er for dei å kjøre hit hehe.

Men dei kjem hit på besøk da. Blei litt furten på ho i høst når pappa hadde bestemt seg for å hjelpe mannen min med vedskjulet og lillebroren min hadde sønnen sin på besøk, mamma syns da at ho måtte vera heime............. Som eg sa så er det ikkje så ofte mine ungar ser besteforeldra sine så om dikkon ikkje tar med sønnen til lillebroren min så kan da du komma!!! Ho kom ho da for å skjønna det nok, lillebroren min bor heime hos mamma og pappa enda serru....... Er meire enn gammal nok til å flytte ut men "ser" det ikkje heilt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...