Gå til innhold

høyt blodtrykk

påskebabyen + novemberbabyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei alle sammen :)

Jeg lurte på om det er noen andre her inne som har høyt blodtrykk?

Jeg var til kontroll 3 uker før jul og hadde da litt høyt bt, var på ny kontroll rett over nyttår og da hadde det steget en del, ble sendt på KK av legen min for en ytterligere sjekk. Urinprøven jeg hadde med til legen hadde spor av protein mens den jeg tok på KK hadde ikke. var på ny kontroll to dager etterpå hos fastlegen min, da var bt gått litt ned igjen og det var antydninger til protein i urinen. Blir fulgt opp av både KK og fastlege nå.

Har fått beskjed om å slappe mye av, ikke anstrenge meg eller stresse. Noen dager er formen bra, mens andre føler jeg hjertet er overarbeidet...

Jeg er 28+4 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ingen som har høyt bt her, jeg renger litt råd... er bekymret for svangerskapsforgiftning

Skrevet

jeg har hatt høyt blodtrykk i det meste av svangerskapet egentlig. Men har hatt utslag på urinen de siste 8 ukene. Vet ikke om jeg kan hjelpe deg med det du lurer på er 40+2 i dag

Skrevet

det har ikke utviklet seg til noe mer? Jeg gåper ikke det gjør det med meg heller. Har jo en stund igjen til termin...

Jeg kryser fingre og tær for at det ikke blir verre enn det er nå :)

Skrevet

Har ikke utviklet seg noe særlig men jeg har ikke jobbet fullt etter jeg fikk utslag på urinen i tillegg. Jeg har kunne vært nede på normal blodttrykk på en kontroll og så høyt på neste. Fikk beskjed av legen og ta det med ro. Og være heller ekstra obs på svimmelhets anfall, hodepine pg synsforstyrrelser. Og hvis du får magesmerter på høyre side av magen. Men som sagt mitt har vært stabilt på litt for høyt i de siste mnd men som sagt jeg har vært enten helt eller delvis sykemeldt pga av andre ting

Gjest anonym-i-dag-også
Skrevet

Jeg har også høyt blodtrykk og begynnende svangerskapsforgiftning - vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har fått beskjed om å slappe av på sofaen, men er ikke så greit i en liten tre-roms hvor vi allerede bor 3 stykker... og elstemann er stort sett hjemme fra barnehagen på hverdagene.. (trives ikke)...

Jeg blir jo veldig bekymret for babyen i magen...

Skrevet

Hei,

du må slappe av, selv om du føler deg i form. Det er veldig vanskelig, jeg vet det, men det er det kjipe med høyt blodtrykk, en kan føle seg i god form, men kroppen har det ikke så godt.

Har selv høyt blodtrykk og kom hjem fra sykehuset i dag etter to dager på observasjon der - går på blodtrykksmedisiner og har holdt meg i ro på sofaen siden midten av desember, det er ikke lett, spes ikke med to "små" i huset fra før av. Er nå 36.uker på vei og skal bli satt igang en dag til uken når jeg har nådd 37 uker...... Alle tegn på svangerskapsforgiftning blir bare sterkere og sterkere for hver dag , mer proteiner og ødem for hver dag, samt at blodtrykket fremdeles er ganske høyt selv om jeg går på medisiner!!

Ble satt igang med 1.man også pga alvorlig svangerskapsforgiftning ( akutte magesmerter oppe under puppen på høyre side) og blødning.

Med 2.man hadde jeg også høyt blodtrykk, men dette var helt på slutten og fødselen startet av seg selv 13. dager over termin!

Slapp av og hold ut - ikke kjekt med så altfor tidlig fødte barn nei!!

Lykke til

Skrevet

tusen takk for svarene :)

Godt å høre at det har gått bra med dere. Jeg skal på kontroll i morgen og satser på at bt ikke er blitt høyere. Har vært litt dårlig i dag, men heldigvis ikke med de klassiske svangerskapforgiftnings tegnene

Skrevet

Jeg har høyt blodtrykk og år blodtrykksmedisiner for dette. Har en pluss på urinen også men er i uke 35 så det er ikke noe problem.. Har tidligere hatt alvorlig svangerskapsforgitning og født i uke 32 og 36. Så lenge det følgesopp er det ikke så farlig det er verre når man ikke er klar over det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...