Alba44 Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Oppdaget nylig at ei venninne hadde lagt ut masse bilder på Facebook fra en fest vi var på. Der bl.a. flere bilder av meg i ulike vinkler og positurer. Hehe...Var jo helt vanlige bilder i festlig lag, men jeg vil selv bestemme hvilke bilder som skal være av meg ute på nettet. Mannen min er helt enig med meg. Ba venninnen slette de og det gjorde hun. Hva syns dere om å gjøre den slags?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Det er ikke lov å legge ut bilder på nett av andre uten den andres samtykke. Jeg for min del hadde syntes det var greit at venninna spurte meg først om det var greit. Jeg tviler på at alle de som er avbildet på div nett-sider har gitt sitt samtykke...
Bergene Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg syns man alltid skal spørre før man legger ut bilder av andre og andres barn.
Dronningen! Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Den slags? Legge ut eller si i fra slik at de blir fjernet?
Musemor med tre søte små Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Syns man skal spørre før man legger ut bilder av andre, men siden bildene ble fjernet når du spurte om det hadde jeg ikke tenkt noe mer på det
Alba44 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 Jeg lurer på hva dere syns om å legge ut bilder av andre UTEN å spørre på forhånd. Disse bildene har lå ute på facebook i mange mnd. før jeg oppdaget det. :-(
Dronningen! Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Ok... Om de ikke var tagget så er det jo ingen som vet at det er deg uten om de som kjenner dere. Men det er helt ok å si i fra og det er alltid greit å spørre om man kan legge ut bilder av en annen person....
Leamamma Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Det er faktisk ikke lov å legge ut bilder av andre uten tillatelse. Flott at du ba henne slette de. Kanskje hun tenker seg om neste gang.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 jammen glad jeg var ferdig med festetiden leeeenge før facebook kom... har vært på 2 fester.. det ble jaggu 1 bilde
miapia Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har gjort det samme som deg flere ganger. Det er vanlig folkeskikk å spørre før en publiserer bilder på nettet.Publiserer en et gruppebilde så spør en før en tagger. Jeg tar gjerne denne diskusjonen med folk år de tar bilder så unngår jeg ofte problemet. Da er de veldig klar over mitt standpunkt. Hvis vi prater om sånt på en fest står ofte flere fem og forteller at de føler det er ubehagelig og respektløst. Dermed demper paparaziene seg Virker som om flere og flere er mer forsiktig med å legge ut bilder av andre, kanskje folk begynner å få nettvett???
Alba44 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2009 Da er vi mange som syns det samme, ja. Ble så paff da jeg så det... Vil da selv velge hvilke bilder som skal være av meg ute på nett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå