Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Min sønn på 8 mnd elsker andre babyer! han blir helt i 100 og smiiler når han ser andre babyer. Da vi var på besøk hos et vennepar hadde deres datter en dukke! min sønn viste samme glede da han så denne dukken som når han ser andre babyer., og lekte veldig mye med denne dukken til tross var at det var mange leker å velge i. På bakgrunn av dette vurderer jeg å kjøpe en dukke til ham.. Noen synspunkter på det? sitat babyverden 8 mnd: "Både gutter og jenter er ofte interessert i dukker - det gir god sosial trening"
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Min gutt er 1,5 år, han har både dukke og dukkevogn. Han leker like godt med det som med biler. Han er så hensynsfull med den lille dukka, gir dem mat osv. Er så snill ) Jeg tror de har godt av å få leke med dukker om de vil det. Så lenge de viser interesse for det, hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Man er jo sosial selv om det er gutt-gutt eller jente-jente. Tegnene begynner tidlig!!! Det er nå sikkert!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Gutten min lekte masse med dukker når han var liten. Han har to stykker og en trille. Nå som han er blitt større har søsteren arvet de, da han har fått mer "gutte-interesser". Jeg synes ikke det skal være noen kjønnsbegrensninger for hva barna kan ha i leker og ikke.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Hva du, NN 0938, mener skjønte jeg ikke. Tegn på hva da? Til saken. Er vel bare fint å leke med dukke som biler og tog og bøker? Begge mine (gutt og jente) har hatt dukke fra de var små.
Gjest -<<- Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Med mindre du har utrolig dårlig råd eller er redd for å skjemme ham bort, ser jeg ikke helt hvorfor det skulle være så mye av en vurderingssak. Skulle det være problematisk at han har en dukke fordi han er gutt? Hvorfor det?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Kjøp dukke til han. La han få leke med det han vil og ikke hva andre vil han skal leke med. Selv lekte jeg nesten bare med gutteleker. Lekte med dukker da min nabogutt spurte om vi kunne, siden han syns det var så gøy. Hans storebror mobba han om han gjorde det hjemme (men vi tok han i å leke med barbie engang.... så da slutta han å mobbe) Min tanteunge får dukker til bursdagen sin snart. Vet om ett stk veldig fornøyd barn når han åpner. Dukkene blir mer leket med når han er her enn når han ikke er her (og her er det 4 jenter i hus)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Nei det må du ikke finne på! Da blir han homo! Hahaha:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå