Gå til innhold

Plutselig hovne øyne, fødeansikt..??


Gjest

Anbefalte innlegg

Har våknet med kjempehovne øyne 3 dager på rad nå, blir ikke særlig bedre utover dagen. Kan det være det de kaller fødeansikt?

Noen andre januarmammar som har det samme?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kaller deg mamma til 3 å ikke vet hva fødeansikt er, da må jeg si du er lite informert og pase teit..

 

Fødeansikt er når babyn blir født med ansiktet ut..

Det har ingenting med hvordan du sr ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA HA..mamma til 3 du liksom..Du har nok bare fått mye vann i kroppen..fødeansikt er det hun over her forteller, det handler om babyn ikke deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar. Skjønner at dere velger å være anonyme..!

Og hva har det med saken å gjøre at jeg snart er mamma til 3? Ingen svangerskap er like..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det jo være! Men, jeg har hatt "fødeansikt" på og av nå i en uke, men fortsatt ikke skjedd noe ;) Tror nok bare jeg får litt mer vann i ansiktet til tider- avhenger av dagsformen...

 

Krysser figrene og satser på at det er fødsel rett rundt hjørnet vi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også snart mamma til 3. Jeg har aldri hørt om fødeansikt før. Men ble jo litt nysgjerrig på hva det er. Så jeg søkte litt på det. Morsomt med disse anonyme som er så kjepphøye... Jeg kan ikke se at det har noe med babyen å gjøre.

Selv har jeg ikke merket noe på meg selv.

Men kan godt hovne opp skikkelig i ansiktet i dag, for så å føde i morgen. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Tror ikke hu der anonyme var helt med på notene. Hun har tydeligvis ikke hørt om dette "draget" som noen fødende får over ansiktet like oppunder fødsel(",) Jeg har derimot aldri hørt at det er snakk om det på ungen som kommer ut, og jeg venter mitt sjette barn disse dager(",)

Noen er allvitere, desverre. Ingenting å bry seg om Snartmammatil3(",)

 

For øvrig har jeg hørt at noen får fyldigere lepper osv når de får fødselsansikt, så det kan jo kanskje være det samme som skjer med øynene dine, hvertfall en spennende tid no. Når har du termin? Min er 28. januar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du se eller lese bedre etter..

 

Fødeansikt er når babyn blir født med ansiktet ut først ikke toppen av hodet..

 

Maaaange teite damer her inne må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som hadde fødeansikt når hun skulle ha nr to. Dette var det hennes venninne som hun var på besøk til som så, og sendte henne derfor hjem med beskjed om at mannen hennes kanskje burde komme hjem også. Bare få timer senere hadde hun født.

 

Jeg er også snart mamma til 3. Og jeg er helt enig med deg som har det nicket. Til dere som skriver innlegg og skriver under med anonym, lær dere å stå for det dere skriver! Eller hold dere for god til å skrive noe i det hele tatt! Vi skriver inn her fordi det er ting vi lurer på, ikke for at andre skal fortelle oss at vi er helt dum som ikke vet bedre!

 

Fødeansikt har jeg aldri hørt bli betegnet på en baby på den måten, men det er klart de også har det. Ansiktet kan være opphovnet etter å ha blitt presset gjennom fødselskanalen, og det normaliserer seg, men det kalles ikke fødeansikt. Dette var veldig tydelig på min nr. 2. Fødeansikt er og blir det draget en del gravide får rett før fødsel.

Lykke til "Snartmammatil3:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har termin 27. januar.

Ble så irritert over de anonyme svarene at jeg ringte fødeavd.

Der ble jeg forklart at hovne øyne, nese, lepper og kinn faktisk kalles fødeansikt. Dette kommer vanligvis fra ca 3 uker før, og frem til fødsel på NOEN fødende.

Men, det er jo godt mulig at de anonyme har rett i det de sier med fødeansikt på babyer også. Bare så fryktelig irriterende arrogante svar!!

 

Jeg satser uansett på snarlig fødsel, ser helt jævlig ut nå og er drittlei av å være gravid. Nå vil jeg ha jenta i armene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert over sånne tilbakemeldinger fra anonyme.

En kvinne kan få fødeansikt ja.. Tror kanskje det er noe de så mer etter i "gamle" dager. Har hørt eldre damer snakke om dette.

Jeg har de siste dagene fått kjempehovne øyne. Ser ut som allergi egentlig men er nok pga av alt vannet i kroppen. Har også lest at man kan få fyldige lepper og kinn.

Så fødselen er vel kanskje rett rundt hjørnet:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med alle som mener gravide kan få fødeansikt:) jeg er også snart mamma til 3 å det er langt ifra alt jeg vet om graviditet....for eksempel har det vert my snakket om det de kaller for "stripping" aldri hørt om det før.....men da jeg leste hva det var, så hadde jeg jo opplevd dette selv forstod jeg;)

 

Enig med de andre, vi skriver jo her fordi vi lurer på ting, vi er ikke dumme for det. Det er jo gjennom å spørre vi blir klokere:)

 

Har ingenting til overs for de sure svarene til anonyme i dette innlegget

 

Takk for informasjon om både fødeansikt hos mor og hos barn:) så har jeg lært noe nytt i natt også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så enormt flaut med disse anonyme! Jeg rødmer på deres vegne! Selvfølgelig er det kvinnen som får fødeansikt! Er sykepleier og jobbet endel på fødeavd. Så jeg skriver under på jordmora her sitt innlegg om at babyer født med ansiktet ut sånn, er stjernekikkere. Og jeg venter også nr.3 og er "teit"....

 

Ha,ha!

Snartmammatil3, hev deg over dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagene før jeg fødte så sa mamma at jeg så så hoven og dradd ut i ansiktet (veldig koselig å høre :P)

 

jeg så rett og slett klar ut sa hun :) så du har nok rett HI det er nok fødeansikt du har :)

 

har enda ikke heeelt forstått hvorfor det er anonymknapp inne på terminklubbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med 1smule:) anonymknappen skulle vært tatt bort....skaper en del opprør her inne......alle burde stått for det de sa med kallenavna synlig, å ingen spørsmål er dumme:) alltid noe nytt å lære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Er selv litt hoven i ansiktet, og en dag over termin med min første. Jeg blir frustrert over at diskusjonene her ikke kan foregå på en mer sivilisert måte og at folk må ty til å kalle andre teite.

Ingen tilfeller er like og alle reagerer forskjellige på denne prosessen. La oss heller glede oss over at vi har et forum hvor ting kan diskuteres.

Kos fra Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...