*toppris* Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 har dere begynt å handle sånn smått? når tnker dere å kjøpe det første til nurket? skal innrømme at jeg har handlet en slik "bamsedress".... fant ut at jeg får jo brukt den uansett før eller senere..... og den var billig, salg på ellos... eller så kan jeg jo gi den i gave...alle rundt meg får jo barn for tiden eller er gravide;)
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg var på salget i dag, og fant masse fint - men klarte å holde igjen, fordi vi har så sinnsykt mye tøy fra datteren vår og vi kommer garantert til å få mer når neste kommer. Eneste ville vært at vi kjøper litt hvis vi finner ut at det er en gutt, fordi vi har så mye rosa Tenkte jeg skulle gå igjennom alt babytøy i løpet av helgen å se hva vi har og hva vi evt trenger. Jeg har jo spart på ALT - t.o.m tøy som sikker burde ha vært kastet (med flekker på osv.)
Juni1180 Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Vi har kjøpt tre nøytrale plagg. Det er så moro å gå rundt og kikke:) Pappa og jeg har kjøpt hvert vårt plagg, og lillegutt på 2 har valgt ut en sparkebukse. Han gleder seg veldig til å bli storebror.. hihi. Prater om det hver dag inkl på natten om han våkner, veldig stas:)
VinterSol+2 Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 jeg kommer ikke til å kjøpe noe før etter ordinær ultralyd. dette fordi vi har mye fra prinsessa vår, samt at sisy jeg var gravid handlet vi litt forskjellig som vi nå har enten gitt bort eller gjemt unna, fordi det ble så sårt. men når vi vet kjønn og sånt.. da blir det nok shopping ja. hehe
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Nei, har ikke kjøpt noe :-) Nå har vi jo endel fra før da, siden dette er nr 4, men pleier å kjøpe noe nytt til hvert barn likevel. Har veldig lyst på ny vogn denne gangen. Kommer nok ikke til å kjøpe noe før etter ordinær UL, tidligst!
2prinsesserogbim Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Med første så handla eg 1 body etter me hadde vert på ul (ordinær)... Så kjøpte eg et par ting seinare, men ikkje masse... Får jo så masse når babyen kommer av folk rundt oss...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Med førstemann begynte vi å kjøpe inn ting når jeg var 5-6 mnd på vei, dette synes jeg var altfor lenge å vente - jeg ville helst begynne å kjøpe ting når jeg var bare noen uker på vei, hehe =) Nå med nr 2 har vi alt fra før - så trenger ikke kjøpe inn noe ennå. Vi har både stor bil, babykurv, sprinkelseng, stellebord, bilstol, vogn (Quinny Freestyle 5XL med Dreamibag, sportsdelen osv), brystpumpe, flasker, sterilisator etc, etc - blir det gutt må jo selvsagt kjøpe inn noen gutteklær, blir det jente, har vi masse fint babytøy som jeg fortsatt ikke har kvittet meg med... så blir myyyyye billigere denne gangen... Til dere som er førstegangsgravide kan jeg anbefale å kjøpe stellebord hvor du steller babyen rett fremfor deg og ikke at babyen ligger sidelengs for deg - for det tar virkelig på skuldre og nakke og vri seg når du skal stelle babyen - bare ett lite tips hvis dere har mulighet til å kjøpe ett sånt stellebord hvor du steller babyen rett frem og ikke sidelengs. Vi har ett sånt rett frem stellebord og er kjempefornøyd, og 2 av mine barselvenninner har ett sånt tradisjonelt hvor de steller babyen når de ligger på tvers av der du står og skal stelle - de sier det er greit, men hvis de kunne velge på nytt hadde de valgt ett sånt som vi har - for de har hatt en del nakke/skuldersmerter etter å stelle på den måten =) Bare ett tips altså =) Klems
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Jeg skal hvertfall kjøpe en ammepute denne gangen, for det savnet jeg virkelig med min første
Emmy92 Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 har løst å bynne å handle nåå, men er så redd for at noe skal gå galt hadde vært så vondt og pakke bort babytingene. er 11+3 blir nok å vente til jeg har vært på ultralyd som er om 9 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå