Kjukka Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Vi har ei jente på 15 mnd. i barnehagen, og idag så hadde (var samboer som henta henne) hun ene som jobber der, sagt at hun fikk noen sinneanfall uten grunn av og til, og lurte på hva vi gjorde for å få roet henne... Eneste problemet er at hun ikke får slike sinneanfall hjemme, ikke uten grunn iallefall. Hun blir jo kjempesinna om hun ikke får gjøre noe, som f.eks. krabbe opp trappa, leke med tørkeruller, leke med pcen min, rote i dvdene osv. Men slik samboer hadde forstått det, så ble hun kjempesinna uten at det var noen grunn til det. De sa også at hun var en ekstremt krevende unge, at hun tok omtrent all tid og ressurser fra de ansatte. Kjenner at jeg blir helt kokt nå... har bare lyst å slutte på skolen, ta henne ut av barnehagen og ha hun her hjemme i noen år til :S
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Da ber du om å få en samtale med styrer slik at du får vite klart og tydelig hva de mener! Bedre at dere får vite begge sidene av saken, og heller kommer frem til en måte å ordne opp i det på. Så slipper du å irritere deg også. Kan jo være noe hun reagerer på i barnehagen, som de ikke har fått med seg. Og de på 15 mnd er jo aktive krabater som man må ha øynene på hele tiden ;-) Håper det ordner seg :-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Da ville jeg vel kanskje bedt om et møte med barnehagen, sånn at dere kunne funnet ut hvorfor hun ikke trives i barnehagen? Lykke til =)
Kjukka Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for svar! Vet at vi skal til sånn foreldresamtale (heter det det?) om ikke så lenge, så vi får ta det opp da. Barnehagen er helt ny, så de kan jo hende at dem ikke har helt kontroll selv enda
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg hadde blitt kjempeskuffet, lei meg, såret og sint. Hun er bare drøye året, hva forventer de egentlig av så små barn? De skal være krevende, og sånn er det med den saken. Hvis de mangler energi og overskudd til å gjøre jobben sin, er ikke det ditt problem. Dessuten kan det være perioder barna er litt mer krevende enn andre perioder, men er sikker på at jenta di er høyst normal men ville nok krevd et møte, ja.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 hmm.. mulig jenta de reagerer som hun gjør pga de ansatte? vist de mener at hun er så krevende så kansje de ikke behandler henne så bra som de burde? bare en tanke altså.. ettersom hun ikke oppfører seg sånn hjemme. ville tatt en seriøs prat med bestyrer jeg!! lykke til!!
Mamma*til*Emma Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Ja må være ærlig å si at jeg hadde tenkt to ting.. Fint at bhg gir beskjed, viser at de bryr seg og gir nødvendig informasjon til foreldrene. Så hadde jeg tenkt at vi foreldre sammen med bhg kunne snakket sammen og funnet ut om det var noe som barnet reagerte på. Husk at hjemme og bhg er to vidt forskjellige verdener for barn. De ansatte kan ikke klare å erstatte mor og far, de er 3-4 voksne og kanskje opptil 20 barn. Mye å forholde seg til for små barn. Ganske vanlig at det kommer protester og reaksjoner etter at barnet har gått en stund der, og skjønner at dette er kommet for å bli. Ikke sett ut piggene, men be om en samtale med pedagogisk leder på avdelingen, still spørsmål, og svar på det personalet lurer på. De spør jo i beste mening.
trippeltopp Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Du må huske på at det er i de ansattes interesse å gjøre det som er best for barnet ditt. Når hun spør hvordan dere håndterer reaserianfallene, er det nok fordi de ønsker å kjøre samme strategi på dette i barnehagen som hjemme.. Du får få til en samtale med dem synes jeg, og få klarhet i hva det er de opplever som vanskelig. Skjønner at det kan være kjipt å høre at gullungen ikke oppfører seg bare eksemplarisk i barnehagen, men det er nok veldig lite hjelp i å bare ta henne ut av barnehagen, fremfor å ta tak i de eventuelle problemene.. Når det er sagt; om den ansatte ordla seg slik du skriver, og sa at barnet deres var en ekstremt krevende unge, og at hun omtrent tok all tid tid g ressurser fra de ansatte, synes jeg det er en litt freidig og uproff måte å håndtere det på.. Håper det ordner seg...lykke til!
neste*gang Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 jeg reagerte akkurat som du.... men det er ikke noe feil med ungen din. Min hadde raserianfall i hytt og pine og de klaget på at de måtte bruke "tid" på han... og det var faktisk det som var problemet. De hadde så mange å ta hensyn til i avdelingen at de ikke klarte å gi eks. vis min den oppmerksomheten han trengte i den alderen. Han ble for mye overlatt til seg selv. + i den alderen og frem til de er 2- 3 år så har de sånne raserianfall....
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 klokkeklar, det er slett ikke alle barn som har sånne raserianfall. Hverken min som nå er snart 2 og et halvt, eller noen av mine venninners som er jevngamle har vært sånn, med unntak av en. Men til HI; Som mange andre har sagt, ta en prat med barnehagen, synes det er uprofesjonellt å uttale seg på en slik måte til forelderen. Barnet er da slett ikke en belastning for dem å ha der, de får jo BETALT for å være der og ta seg av barnet! (det høres jo ut som om de synes det er en belastning) Og dersom barnet blir sint så er det nok to muligheter; Enten så er det på grunn av omstendighetene. Eller så er det som det er hjemme, men de ansatte er ikke oppmerksomme nok på barnet til at de har fått det med seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå