Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 hun er 15 måneder og henger i puppen så mye hun får, sutter og gnager, det blir ømt og sårt. jeg trenger nye bh-er og akter ikke å kjøpe flere med ammeluke. så nå er det nok. hun får begynne med smokk m absolutt må gnage og suge. hvor lang tid fra jeg sier nei, kommer vi til å ha skriking og protester. er det nok med helga om jeg er standhaftig og sier nei? eller er det en ukelang kamp jeg har i vente?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg følte vel at det var litt viktig å ikke ta fra barnet puppen... Så her ble det amming så lenge barnet ville ha pupp og det var melk i puppen! Hadde ikke hjertet til å slutte før... Hvorfor egentlig?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Får barnet flaske i tillegg, eller bare pupp? Hvor mange ganger om dagen? Jeg vendte barnet til flaske, og brukte bare noen dager på å venne av med pupp. Barnet fikk flaske om morgenen, vann midt på dagen, og pupp til kvelds (-gjerne etter en flaske). Plutselig en dag så la vi barnet uten å gi pupp, og siden har vi ikke gjort det. Vi fortsatte med flaskekos om morgenen, og kvelden en stund til, før vi introduserte melk i kopp. Barnet her er 1 år. Hun får flaske når vi føler hun har spist lite den dagen, ellers er det bare i kopp. Hvis du pupper flere ganger om dagen så burde du kanskje kutte ned, før du kutter helt ut, slik slipper du kraftig spreng også.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Jenta er 15 måneder og kan fint greie å drikke melk fra glass uten hjelp. Hun er jo stor jente, har aldri drevet noe med flaske, men hun fikk flaske i barnehagenog drikker av tåteflaske om hun får en, vi bruker de av og til hjemme også, det blir mindre søl, og av og til tutekopp. Hun ammer ofte, flere ganger på dagen, og helst skal hun sove med puppen i munnen og småbite, men hun suger også, jeg mistenker at hun suger tørt, blir av og til vondt/ømt når hun holder på. hvordan vet jeg at jeg har melk? jeg tror jeg har det, for denforsvinner vel ikke bare sånn helt uten videre, og det virker jo som hun vil ha. men hun biter også en hel del. når jeg tar henne av puppen er det tann merker hele veien rundt. har tenkt å lære henne å sove selv, og ikke bare når faren legger henne, hun blir hysterisk om jeg er der og ikke gir henne pupp. er jeg i et annet rom går det fint.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Jeg sluttet å amme datteren min da hun var 15 måneder. Da var det mer mas om puppen enn behov. Den ble både sår og veldig vond. Hver gang hun maste om pupp så spurte jeg henne: er du tørst? hvorpå jeg gav henne flaske med vann. Hun tok det veldig fort. Samme dagen omtrent. Samme med sønnen min. Han ammet jeg til 18 måneder. Sluttet på dagen med ham fordi jeg var så sår at jeg blødde. Når de er så store så leker de og herjer mer med puppen enn faktisk å drikke er min erfaring. Synes det er kjempefint at du har ammet så lenge jeg, og ikke noe i veien for å stoppe. hadde det vært opp til sønnen min så hadde han ammet ennå (han er 6 år), så en gang må man jo si stopp. Hadde lit melkespreng en stund, men pumpet ut akkurat så mye/lite at sprengen tok av, så sakte, men sikkert stoppet produksjonen opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå