Gå til innhold

har dere mannen med til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt 1.svangerskapskontroll hos legen.. skal til jordmor om ca tre uker, og regner med jeg får høre hjertelyd, etc..

har dere mannen med på sånt eller går dere alene?

fordeler med å gå sammen eller alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Det er hyggelig, også kan det jo hende at han har spørsmål også. I tillegg husker man bedre når man er to. Min mann syntes det var stas å få høre hjertelyd :) Det er jo noe med å føle at man er to om det!

Skrevet

I første svangerskap var mannen med på alle kontroller, men det var fordi eg sliter med angst...

Denne gangen har han vært m på 1.svangerskapskontroll hos legen, pga angst... men han måtte dessverre gå midt i kontrollen, så han fikk ikkje høre de fantastiske hjertelydene...

Skrevet

Ja, han pleier å være med når han har fri.

Skrevet

jeg går alene, det gjorde jeg også sist svangerskap. Så ikke noe behov for å ha han med, er forøvrig trygg på meg selv og svangerskapet så jeg har ikke behov for det denne gangen heller.

Han var selvsagt med på ul.

Skrevet

Jeg skal ha gubben med når vi drar til jordmor, er hans baby også, og vil ikke at han skal føle seg utenfor! Er jo så mye han ikke kan ta del i, kjenne liv innenfra f.eks. Er 2 om dette

Skrevet

Min gubbe har lyst å vere med, og då får han lov :-)

Han synes det er stas å høyre hjertelyden, og likar og å få info om det som skjer.

Som sagt over her, me er to om dette, og eg synes det er kjekt at han vert involvert og.

Synes ikkje det er om dama har lyst til det som skal styre, mannen er jo i ferd med å bli far, og må få forberede seg til dette.

Skrevet

Forrige gang var han med hver gang... til lege og jordmor. Jeg var veldig engstelig for fødsel...

Denne gangen har han ikke blitt med til legen, men til jordmor. :o)

Skrevet

min mann var ikke med på annet enn UL heilt ok for meg. han kunne vært med viss han villle...

det er veldi forskjell på men... noen liker ikke slike ting, mens andre har veldi lyst til å være med:)

Skrevet

enig! begges unge, så hvorfor skulle ikke mannfolka være med.

min ønsker å være med, og det får han selvfølgelig lov til :)

Skrevet

Her i kommunen så har de ikke så bra jordmortilbud, så jeg skal bare gå til legen.

Greit for meg egentlig.

Tror ikke jeg skal ta med mannen til legen nei.

Skrevet

Jeg tenkte at det hadde vært hyggelig om mannen min ble med en gang til legen. Men han synes det er kronglete å ta seg fri fra jobben ettersom han jobber noen mil unna legen. Og da er det også greit synes jeg. Han blir selvfølgelig med på ultralyd, og det blir vel til at jeg går alene på de neste kontrollene også.

Skrevet

Nei. Dette er 3. svangerskap og mannen har vært med på ordinær ultralyd og fødselen på de 2 andre. Blir det samme denne gang. Ser ikke vitsen med å ha han med heller, men dersom han absolutt ville hadde han jo fått lov :)

Skrevet

Jeg går ikke til jordmor, men har ikke mannen med til legen, nei. Hvis han hadde villet være med skulle han gjerne fått lov, men han ønsker seg et referat etterpå i stedet, og jeg synes ikke det er så viktig å ha ham med at han ikke får lov til å prioritere jobben. Hjertelyd har han altså ikke hørt, men vi er heldige som har fått UL-bilder underveis, så han har fulgt med på utviklingen likevel (han var selvfølgelig med på ordinær UL, og skal være med på 3D-UL også).

Skrevet

Med første måtte jeg nærmest tvinge han med til jordmor, men da han fikk høre hjerte lyden så jeg på han at noe skjedde, og etter det var han med på alle jordmor timene (gikk annenhver gang hos f.lege og jordmor), forrige gang gikk jeg kun til f.lege og hadde utredning for noe annet(slo 2 fluer i ett smekk) så da følte han seg ikke komfertabel med å være med så ofte. Denne gangen går e ikke til jordmor eller f.lege, men priv gyn m ul, og her er mannen med på alt han kan. Prøver å legge timen slik at han kan rekke å være med før/etter jobb, eller i lunsjen. Det er kun en kontroll ahn ikke har vært med på fordi en store søster på snart 4 ville se på lillesøster i magen på tv'en til doktorer;) Er gøy å se hvor engasjert han er;)

Skrevet

Men får alle mennene til dere som har de med til jordmor fri fra jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...