Gå til innhold

Trenger hjelp til et permisjonsspm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fødselsperm til august, og da var planen at mannen skulle ta sin og jeg skulle søke ulønnet permisjon ut året. Nå må mannen ta permisjon før sommeren om han i det hele tatt skal ha det (nedbemanning i egen bedrift, han må jobbe mye).

Jeg skal ikke jobbe den perioden, kan jeg da ta ulønna perm den perioden pluss etter permen min går ut? Altså må jeg søke om det to perioder, både før sommeren og etter permen?

Virker litt rotete dette, håper noen kan hjelpe meg å få klarhet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke, men har du tatt ut ferien din for 2009? Om du ikke har det, så kan jo du ta ut ferie mens han har mesteparten av permisjonen sin.

Skrevet

ja, det kan du!

Eller du kan bruker ferien din når mannen har permisjon

Skrevet

Ok, om jeg da velger å bruke 5 uker ferie da, så er det ei uke igjen, hvor jeg da kan ta ulønnet perm. Hvordan fremlegger jeg dette for arbeidsgiver i søknaden om ulønnet perm?

Trenger jeg skrive at mannen tar permisjon da og at jeg søker ulønnet perm den uken og resten av året etter at min permisjon er ferdig?

Skrevet

Du skriver når du ønsker ferie og når du ønsker ulønnet permisjon med begrunnelse. Begrunnelsen må være omsorg for små barn. det er ikke relevant for din arbeidsgiver når din mann skal ha permisjon egentlig, men du kan jo ta det med som opplysning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...