Januars lykkeliten Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Søkte da snuppa var 1 mnd. Skal jeg søke på nytt til opptaket nå? Og når er det? Eller ligger den søknaden inne?
Ksenia & Anjem Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 du må søke på nytt. gjorde vi hvertfall
CB-BabyBoy Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Det kommer nye regler for opptak i de kommunale barnehagene nå i februar. Det blir ikke slik at man havner bakerst på listen hvis man søker i en annen bydel. Man kan sette opp 7 barnehager på listen og de vil ha møter med alle bydeler hver måned for å fordele ut plasser om det finnes. Jeg har snakket med de og ble anbefalt å ha drømmebarnehagen på 1 plass, velg barnehager du virkelig vil at ungen din skal gå i som hun sa til meg. Det skal tross alt være et langvarig samarbeide. Du skal få et brev fra bydelen din nå i månedsskiftet, søknaden skal sendes evt på nett til den bydelen hvor du bor, men kan som sagt gjelde hele byen. F,eks om du bor på Ammerud, men jobber på Kjelsås, så kanskje du ville hatt en plass på Kjelsås Den nye forskriften samt oversikt over barnehager og nye prosjekter skal ligge ute på www.oslo.kommune.no. Jeg ble også anbefalt å dra ut og se fysisk på barnehagene. Noen av de nye er ikke ferdig enda, men man får et inntrykk av området osv.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Men hvis man har søkt bh-plass fra august av (søkte i september) skal man da søke på nytt nå? Søknaden som allerede er sendt inn er vel fortsatt gyldig?
Ksenia & Anjem Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har forstått det slik at du må levere inn for hvertår..altså nå er det 2009 og da må ny søknad sendes inn...mulig det er forskjellig for hver kommune, men jeg tar ingen sjanser.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Vi søkte på barnehageplass når Adrian ble født i mars. Vi har fått brev et par ganger om at vår annsienitet er fra 29. mai 2008 Hvis vi måtte søke på nytt hvert år ville man jo aldri få bruk for annsieniteten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå