Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Vi har flytta fra hverandre nå.. Men han stiller ikke opp. Tenkte på dette nå, men jeg ble plutselig så usikker..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 ring folkeregisteret de vet.. Nå er det slik har mor og far felles adr så blir det delt foreldreansvar automatisk. MEN med oss så ble det kun meg pga han ikke stod oppført på samme adr som meg ved en feil. Vi hadde samme adr og gard og bruksnr, men med han manglet det husnummer. Derfor så må vi sende inn å endre på det pga den lille glippen der. Men ellers så skal man ha automatisk delt ja. Men nå kommer an på hvor gamle unen er da. For mine to eldste de måtte vi skrive under delt etter fødselen for da ble det ikke automatisk. Har kommet i senere tid dette.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 En har automatisk delt dersom en har samme adresse ved fødselstidsrunktet. Dette er om barnet er født etter 1/1-06. Før det var det kun automtisk delt dersom en var gift.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Begge er født etter den datoen... Men hvordan får jeg foreldreansvaret alene da? Vi var til mekling, men han dukka ikke opp der heller..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Du får det ikke alene. Det skal mye til; far skal være totalt uegnet som far, og du må da gå rettens vei. Men det har lite å si i hverdagen. Du vil trenge hans underskrift til f eks pass, men er han kun idiot og nekter, så få rdu det alene. Det tar bare litt lenger tid. Det har ingenting med samværsmengden å gjøre. Og har du barna mest i praksis, så har du hovedomsorgen, og det er den som teller når det er noe(som f eks bidrag).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå