Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere de andre barna være med på utvelgelsen av navn til babyen i magen, eller er det du og mannen som bestemmer???

Vi kommer til å velge uavhengig av hva barna måtte mene. (har en på 10 og en på 3) Kan ikke huske at vi spurte om største sin mening forrige gang heller. Vi bare spurte om synspunkter underveis, og fortalte hva navnet ble til slutt. Har spurt minste flere ganger, men jeg tror ikke han helt egentlig skjønner det... Og jeg og største er ihvertfall ikke enig om hva som er fine navn, så.... Nå gjenstår bare at jeg og gubben blir enige da... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det ble mange rare "navn" da jeg spurte min 7 åring i forrige sv.skap:o) vi visste ikke helt vi heller, så lot han bli med på å velge mellom de vi alt hadde funnet...

Skrevet

Vi har tre barn, 5 år, 4år og 2 år.

Har spurt dem hvilke navn de synes er fine, gjör dem delaktige. Men til syvende og sist er det mannen og jeg som bestemmer.

Skrevet

samme her...har ei på 4 år..og hun får lov til å være delaktig,får si hva hun syntes om navnet...vi sitter igjen med to guttenavn og to jentenavn..men er vi soom tar det siste valget=)

Skrevet

Vi bestemmer, men er jo lydhør for deres meninger også. En dag blir de kanskje foreldre selv og da kan de få bestemme :-)

Skrevet

Nei, det bestemmer vi selv. Ellers hadde vel ungen blitt hetende enten blåfjell eller babyen... (Eldstemann fremdeles kaller lillemann på to for babyen... :S )

Skrevet

nei barnet får nok ikke lov t å være med å velge... men kommer til å la han ta del i prosessen til tross for dette... men han får ikke noe endelig valg/avgjørelse etc.. han vil være 3 år rundt terminen så forståelsen er nok ikke høy nok til det... men kommer nok til å si "skal babyen hete....?";) for å forberede ham på "hvem" som kommer...

Skrevet

De får være med å komme med forslag, men vi bestemmer. Dette er ikke noe barna skal bestemme. Tenk om det kommende barnet ikke skulle like navnet sitt. Det hender jo at vi ikke gjør det og da er det jo greit at det er foreldrene som er de "skyldige".

Skrevet

vi snakker om dem med det... men har ikke bestemt noe enda.. og vet ikke helt om de kommer til å ha så mye å si.. barna vi har er nesten 5,5 år og nesten 4 år gamle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...