Gå til innhold

1.leksjon:"Blomster og bier". Hvor mye forteller man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 5 år spurte meg direkte åssen bestemmer man seg for å få en baby i magen, mamma??

Hvor detaljert er dere?

Jeg fortalte om egget i magen, som trengte et frø fra pappaen. At dette smeltet sammen og ble en baby etterhvert.

Hun spurte meg ikke om hvor dette frøet kommer fra, så da unnlot jeg å fortelle det.....

Hun virket veldig fornøyd med svaret hvertfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke sønnen min var mer enn tre da han spurte jeg. Og da tok jeg frem den gode boka kroppen av trond viggo. Det fungerte kjempefint. Har hørt fra folk at jo eldre barna er da de får vite hvordan det egentlig skjer, jo merkeligere forhold får de til det. Så sønnen min som ville bli storebror sa titt og ofte. Nå må dere huske og kose dere da, sånn som mammaer og pappaer gjør!...

Skrevet

hehe...

er en veldig stor fan av storken jeg :)

Både jeg og min bror ble levert av storken..søskene mine derimot fant vi på loppemarked i sverige... :)

Skrevet

Sønnen til venninna mi gikk i klasse med mange som hadde fått servert storkenhistorier hjemme. Så når de snakka om dette på skolen lo han høyt og sa. Nehei! Jeg kom inni muttern fordi hu og fattern hadde sex! De gikk da i 1 klasse. Og han fortalte i store ord om hva det ville si å ha sex. Lærern sa at hun rødma. Og at mange av jentene som trodde de kom med storken startet å gråte... Men her som på alle andre områder er man jo veldig forskjellige. :-)

Skrevet

Jeg tror at det er viktig å snakke uanstrengt om slike ting helt fra barna er små for å oppmuntre dem til å få et sundt forhold til kroppen sin, samt oppmuntre dem til å snakke med oss foreldre om ting som ellers kan bli litt flaut.

Toåringen vår vet at babyen kommer ut av tissen til mammaen, og har også fått sett bilder av det. (Koselige sorthvitt-bilder som ikke viser stor smerte eller skumle detaljer). Han vet at det gjør veldig vondt, men at det går over eterpå, og at legen kan sette sprøyte hvis mammaen synes det gjør for vondt.

Ei jente han går i barnehage sammen med ble støresøster forrige uke, og da jeg spurte ham om Alma hadde blitt storesøster svarte toåringen "Ja, jeg tror det. Hun har iallefall dratt til legen, for hun hadde vondt."

Han leker ofte at han er gravid, og vi må være "legevakt" når han får vondt og babyen vil ut.

Etter forrige "fødsel" sa han at "dere må passe på babyen, for nå skal jeg på torget å lage en ny" !!!!!!

Men så vidt jeg vet aner han ikke hvordan babyene kommer seg INN i magen. Den dagen han spør kommer han imidlertid til å få vite hele sannheten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...