Gå til innhold

hjelp ang tabelleter

Anbefalte innlegg

Skrevet

har slitt med smerte i kroppen så morige uke fikk jeg to tab. fra en på jobb som bruker de for migrene og muskel avslapning, de er kjøpt i usa

lite visste jeg at jeg var gravid da er litt over fire uker nå så ca 3 uker da,

trur derre dette var farlig er kjempe redd jeg har skaddet mitt ufødte barn,jeg røyker ikke drikker ikke er kjempe forsiktig når jeg er gravid men dette kom litt kjapper på meg en jeg truddee trudde vi skulle bruke lit lengre tid på å bli gravide.

hjelp er redd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke tabletter var det da?

Jeg tok flere ganger tabletter som helst ikke skulle brukes i svangerskap. Jeg har fått verdens friskeste barn likevel altså. Jeg ble anbefalt å ta dem av legen, fordi alternativet var å ligge døgnet rundt med grusom migrene. Tok dem fra uke 4-10 ca, kanskje 6 tabletter tilsammen. Ikke stress med det iallefall, det blir ikke ugjort om du går og tenker på det.

Skrevet

hva heter de tabelettene?

Skrevet

De som jeg tok? Naproxen.

Forrige nn

Skrevet

det veit jeg ikke å kan ikke spørre henne siden alt dette er hemmlig enda, så det blir jo litt dumt å spørre hei du er det farlig å ta når man er gravid forresten

he he

håper det går bra ja, siden de er kjøpt i usa er jeg litt redd men jeg følte ikke så veldig mye i kroppen så trur det må ha vært en svak dose.

har de større tolerangse i usa?

Skrevet

Nei, HI sine. Naproxen er vel ikke så farilig.

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget at man helst ikke skal ta dem i første trimester, og uansett ikke skal ta dem senere i svangerskapet. Medisiner i svangerskapet skal vel unngås uansett, med mindre det er spesielle behov.

Skrevet

dette veit jeg også men jeg veit ikke hva tabelettene heter og jeg trudde ikke jeg var gravid når jeg tok de,

jeg tar ikke paracet engang når jeg er gravid men jeg trudde ikke at jeg var det da

Skrevet

Ingen kan jo svare på dette når du ikke vet hva tablettene heter engang..

Men syns det er uansvarlig og helt hull i hode å ta med. man ikke engang vet hva heter! Gravid eller ei. Man skal ikke bruke andres medisiner.

Skrevet

veit det hu sa det ikke var farlige å jeg stoler på henne.hadde glemt heile hendelsen til jeg kom på den nå

selvfølgelig jeg pleier aldri å gjøre slikt men var litt øm og verka så.

sorry da skal ikke spørre meir jeg

Skrevet

Spør i vei du, sa jeg da ingenting om. Men det er vanskelig å vite noe når du ikke vet hva slags medisin du har tatt.

Men det må da være lov å si noe når man legger ut et sånt innlegg. For å bytte medisiner sånn kan jo være kjempefarlig. Litt tullete å reagere med "sorry da skal ikke spør mer".

Skrevet

hu hadde ikke gitt meg de hvis de var farlig hu sa det var muskel avslappende mins jeg

jeg pleier egentlig aldri ta tab. hvis jeg ikke virklig er nødt hadde ingenting selv å verket så skal spørre hu i morgo.

ville ikke ha noen prekend den har jeg gitt meg selv men det

tok en test på forige uke men den var negativ også så jeg trudde virklig ikke jeg var gravid

Skrevet

Spør henne om dose(styrke pr tablett) og virkestoff. Det er viktigere enn navnet:)

Dette går nok bra, skal du vite:)

Skrevet

skal det i morgo, så får jeg evt bare si det til henne at jeg er gravid selv om jeg ikke vil at noen skal vite før etter ultralyden.

Skrevet

Sånn bortsett fra at du ikke burde ha tatt tabletter som du ikke vet hva er engang, tror jeg du kan ta det helt med ro. Fosteret deler ikke blodomløp med moren før det har gått noen uker, og har ikke blitt påvirket av tablettene du har tatt.

Skrevet

Du trenger jo ikke si det:) Bare spør, fordi du lurer på hva det var du fikk.

Felleskatalogen.no har søkefelt hvor du kan finne ut hva som står i vedlegget til medisinen. Du kan søke på virkestoff eller navn ved å skrive inn første bokstaven i navnet. Da kan du finne det.

Skrevet

Barna som ble utsatt for Thalomoid (nei, det er feil navn, jeg husker ikke, men dere vet sikkert hva jeg mener) på 60- tallet, ble født med fødselsdefekter, selv etter inntak veldig tidlig i svangerskapet, og med bare inntak av 1 pille. Hovedregelen er at gravide ikke skal innta noe som helst.

Sannsynligvis går dette bra, men det er klart det var dumt av deg å ta medisiner som ikke var ment til deg, og at du burde ha tenkt på at du kunne være gravid siden du hadde sex uten prevensjon.

Hvis dette da ikke er et tulleinnlegg;)

Skrevet

jeg kan love at dette ikke ertulle innlegg sitter med hjerte i halsen her i sofan hjemme aleine.

det var bare en gang å det var forrige uke en gang trur det var tirsdagen så det er over en uke siden fikk posetiv test mandagen, satser på at dette går bra jeg også

og ja skulle ikke tatt disse hu pleier å kjøpe de i usa når hu er der, hu sliter en del med migrene er ikke noen pille misbruker så tru de ikke er så farlige å jeg trur også jeg spurte om de ikke var sterke eller farlige husker ikke heilt.

men hjertet har vel ikke begynnt å slå enda, er vel mest redd for celle delingen egentlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...