VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 jeg skal iallefall ha nytt bæretøy. egentlig har jeg det jeg trenger, men jeg drømmer om en Bittebror Hybrid (meitai med sjalstropper i SILKE) til nybebisen.. *sukk* og siden det blir høstbebis, så skal jeg engasjere alle jeg kjenner i strikking.. hehe. for strikke kan jeg ikke selv. og så skal jeg handle inn deilig mykt ullundertøy.. vi bruker jo tøybleier på prinsessa vår, og regner med å bruke det til minstemann også. handlet jo inn nyfødtbleier før vi mistet, men det blei litt sårt å sitte på så mye, så vi kvittet oss med det igjen.. så må vel til pers med noen søte PUL-trekk og ullbukser der og. og så har jeg lyst på sånn fin hengevugge i stua.. hehe. men det spørs hvor vi havner da, vi er nemlig på husjakt. men jeg innbiller meg at en hengevugge er koselig for baby, samt at om jeg får ordna en sånn fin en som jeg kan sitte/ligge i og, så er det et bra sted for amming.. eller kosestund med baby og prinsessa og meg.. -eneste er kanskje at prinsessa kan syns det blir litt VEL morsomt å gi babyen fart kanskje? :-S hva sitter du og pludrer med oppe i hodet ditt for å få 1.trimester til å gå?
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg drømmer om en sånn hengestol som jeg selv kan sitte i med babyen....ååååå, jeg har prøvd en slik, og de er virkelig helt fantastisk herlige!!! Og det synes jenta mi også. Men det er så utroooolig dyre da..... )
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 kan du sy? for de er forholdsvis enkle å lage selv, faktisk. tar ca en ettermiddag og en kveld hvis du har alle materialene. -kanskje ikke like lekker som de du kjøperi butikken, men like gode:) jeg har stoff utover hele stuegulvet her, jeg driver på og skal sy en svær saccosekkputeting. tanken er jo at baby kan ligge i den når den tid kommer, og så kan prinsessa og jeg kose oss med den i mellomtiden..
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Tuller du?? Nei guri meg, kan ikke sy noe særlig. Men den er jo sånn jern-oppheng i taket og greier, det må man jo ha uansett om man syr trekket selv. Så flink du er som syr saccosekk:o) Blir sikkert kos )
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 det er faktisk veldig lite søm, noe spleis av tau. og sånn oppheng får du på jernvarehandelen. kjøper du feks en rull med 5 meter stoff på JYSK tenker jeg du har en sånn hengekøye til under 500-lappen. det ligger en sånn trinn-for-trinn-bildeforklaring på hvordan lage en sånn en inne på sy-og-hobbysidene til www.tettinntil.no/forumet
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Å jøss, sier du det??? Hmmmm, interessant... har du tid til å finne den linken til meg inne på tettinntil? Leter der, men finner ikke hengestol... bare hvis du har tid altså!) Det må jeg si, det ante jeg ikke at gikk an, det er jo søren meg verdt å bruke litt tid på, koster jo 15-20000 å kjøpe!!! Klem:)
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 her finner du en av dem iallefall.. http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=18787&highlight=hengek%F8ye
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk skal du ha:o) Må titte litt på den ja )
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2009 noe sånt du tenkte deg, eller? den som det er bilde av på linkene her syns jeg ikke er laget veldig PENTmen den er funksjonell. og begynner du nå har du jo god tid hehehe.. men har du link til sånn som du har tenkt på?
*toppris* Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 jeg skal ha et eget hentesett som jeg strikker selv;) og selvstrikket teppe til vognen:) drømmer om NY vogn...fresh fra butikken;p røykepengene hår på sparebøssen til den:) kjøpte brukt sist... og vil ha en slik babykurv på hjul:) kan ha den lille ved siden av meg på soverommet og slippe å styre med grindsengen med en gang:p (får en slik av en veninne)
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 http://www.klubben.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprdinfo.aspx%3fplid%3d10122&plid=10122 Her er sånn jeg har tenkt på. Den er så utrooolig god og ligge i...og tenkte jo ikke å ha den midt i stuen, men i kjellerstua. Men den linken du sendte meg er jo absolutt aktuell, det eneste som er domt er at man kanskje ikke får til å ligge i den da.... Har du sett hjemmelagede sånne som denne da? )
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2009 hm, de har noe lignende på IKEA vet jeg. det jeg liker med de som er i tøy, er at baby ikke ruller ut av de, selvom de lærer seg å rulle... en sånn stiv en som det kan du lissom ikke legge baby i når h*n sover, feks. den jeg linket til kan man bruke som utgangspunkt for å lage en litt større som en kan ligge i da! og jeg har sett de brukt live, og de er egentlig ganske store..
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Ja, har sett dem på ikea, men dem må du vel bare sitte i, kan ikke ligge. Jeg har tenkt på en slik tøyvugge/kolikkvugge eller hva det heter, for å henge i taket på soverommet og evt i stuen fram til babyn lærer seg å snu seg ihvertfall. Jeg har jo ei lita ei fra før, og tenkte jeg skulle slippe å kjøpe 2 sprinkelsenger, men får se hva det blir til. Tror du hun er stor nok til vanlig seng når hun er 2,5 år??
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2009 det kommer vel litt an på hvor urolig hun sover osv. dersom dette går bra, vil jo min prinsesse være litt over 2 år når minsten kommer, og vi har tenkt tanken. jeg kommer nok uansett til å samsove mye med babyen, for jeg sovner så lett når jeg ammer likevel.
Lillemy-77 Skrevet 16. januar 2009 #15 Skrevet 16. januar 2009 Ja vi får se:) men er jo greit å begynne sånn smått å tenke på saker og ting, selv om det er leeeenge til termin.. Særlig med tanke på at jeg bare gikk gravid 6 mnd sistgang....:-o !! Men nå er det første ul som gjelder, hærregud som jeg gru-gleder meg....!! har ikke fått time enda, men håper jeg får tiiidlig.... har du vært til legen? jeg skal 29.
VinterSol+2 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. januar 2009 jeg er bare 4+0 i dag jeg! tenkte jeg skulle stikke innom legekontoret med en urinprøve på mandag. tenker å gå mest til jordmor fremover, hvis hun har tid. vi har jo blitt lovet litt ekstra oppfølging ettersom jeg jo var gravid i november og burde hatt termin nå i april.. så jeg håper vi får en ul rundt uke 6-7 iallefall.. og en til eller to for å se at lillen vokser som h*n skal... det føles så LENGE til. er koselig med noe å bedrive ventetiden med da.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #17 Skrevet 17. januar 2009 For det første; gratulerer så mye med graviditeten Vintersol, da ser det ut til at vi atter en gang går gravide sammen her inne:) Jeg ønsker meg mei tai, denne; http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=9_273&zenid=4b54j2fqgfar2vaikgulvi92a3 Også ønsker jeg meg masse fine ullklær fra nøstebarn og lillelam. Der kunne jeg handlet alt tror jeg. Her masse til 1,5 åringen og er kjempeformøyd, hun fryser aldri.
VinterSol+2 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 17. januar 2009 hei Purr, -gratulerer selv, koselig å se deg! jeg håper dette svangerskapet holder, så kan vi følge hverandre hele veien! den meitaien var kjempesøt! jeg har egentlig meitai (opptil flere bæretøy, egentlig, ettersom jeg også syr selv) til nyfødt, -med sovehette, veldig greit når du bærer mye på rygg sånn som jeg gjør. men jeg har jo ikke i silke, hehe, dessuten så har jeg begynt å falle veldig for sjalstropper. fikk prøve en på bæretreff her om dagen, og det var nyyydelig. oog, gleder meg til magen blir stor. da skal jeg handle heldrakter fra IdaT og kule ting fra det svenske "stripemerket".. hva er det det heter igjen da.. villervalla eller noe sånt. i biiiitteså str! hihi
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #19 Skrevet 17. januar 2009 Ja jeg leste på profilen din, trist å miste. Jeg mistet selv i uke 14 forrige gang. Føler ikke helt at jeg kan senke skuldrene før jeg har vært på Ul, men prøver å tenke positivt. Jeg er heldig å blir fort gravid igjen, noe det virker som du er også ÅÅÅ ja de har masse fint, www.engulknapp.no er jo bare helt fantastisk! Spennende å se om det blir gutt denne gangen, isåfall har vi ingen klær! Da har jeg en unnskyldning for å handle masse masse:D
**Baby**number**two** Skrevet 17. januar 2009 #20 Skrevet 17. januar 2009 Spörs litt om vi får gutt eller jente. Har en datter fra för så det finnes massevis med klär om det bli en jente. Vil kjöpe ny pose til vognen, baby björn sele, må ha ny bilstol men det tror jeg vi leier på sykehuset denne gangen, ellers blir det vel litt småsaker hit og dit tenker jeg hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå