Gå til innhold

Hvordan forberede oss best mulig økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min kommer til å begynne på skole til høsten (styrmann-skole), for å gjøre det får han 5000 kr i mnd fra rederiet, og jobber hos dem i feriene sine.

Jeg har ikke full kontroll på hvor mye utgifter vi har i mnd akkurat nå, men bil 3500 kr, hus 5000 kr, pluss en del små lån, bhg og sfo.

Jeg har brutto lønn på 25 000 kr i mnd.

Har to barn. Sambo kan ikke bo hjemme i studietiden (2 år), men hos sin far, så blir ikke store boutgiftene på han da.

Er det noen måte vi kan gjøre for at det ikke skal bli så vanskelig til oss når han går på skole? Skal prøve å betale ned mest mulig av små lån da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er en godkjent utdannelse så får han lån og stipend i tillegg, som utgjør gjennomsnittlig åtte tusen i mnd...

da må han selvfølgelig betale tilbake noe av det etter endt utdannelse, men det bør ikke være noe problem...

Skrevet

Oi..det hadde jeg ikke tenkt på, da blir det litt mer penger enn jeg "fryktet". Men likevel litt lite, han må vel ta seg en ekstratur før høsten kommer for "tjene" inn litt penger, og få vekk noen smålån.

HI

Skrevet

Dere har da bhg i tillegg til hva jeg har, og jeg har 28 000 å bruke i måneden. Det går så greit, har til å spare også. Dette går fint.

Bare sett opp et overslagsbudsjett, hvor du fører alle faste og "ufaste" utgifter, så vet vor mye som er igjen til mat, klær, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...