Gå til innhold

og der blei jeg usikker, 3pp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der ute jeg trenger overtaling

Jeg er nå inne i min 3. pp. Har EL i disse dager, og har plutselig blitt så utrolig usikker på denne prøvinga. Jeg trenger at noen overbeviser meg nå :o)

Jeg har hatt lyst på barn lenge, og etter denne prøveperioden blir det stopp på prøvinga, siden jeg bare har ett års ansettelse på jobben, og må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. Jeg er i ett stabilt forhold, vært sammen i 8 år og han har også lyst(!). Jeg er 23 ferdig utdannet adjunkt og han 29.

Så kommer valgets kvaler til tross for at jeg har vært kjempeskuffet når tanta har kommet de siste mnd, så har jeg tenkt så masse i det siste. Det store som har skjedd i det siste er at typen har fridd:o) Er kjempeglad for det, men da kommer bryllupsplanlegginga opp i det hele. Hvordan er det å være gravid brud, eller brud med baby?

Jeg tenker også på lojalitet til arbeidskolleger og sjef, og har angst for at jeg skal være uheldig og bli sykmeldt i svangerskapet. Siden jeg er ansatt for 1 år lurer jeg også på om jeg mister muligheten for videre ansettelse ved å bli gravid nå. Har også to hester som kommer til å få enda mindre tid til, jeg som burde prioritere dem mer. Har lyst til å ri i svangerskapet også, men blir nok ikke det samme.

Så tenker jeg på alt det vanlige, hva skjer med kroppen etter ett svangerskap, hvordan blir det med baby i hus....

Noen som har råd og komme med, og kan overtale meg så denne EL ikke går i vasken :) Noen andre som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det eneste jeg kan si at jeg tror aldri man føler seg 100 % klar for å få barn når man skal tenke veldig grundig gjennom d :) Er alltid om og men, håper jeg da... ellers er jeg unormal :) Både i forhold til jobb, økonomi, forhold, kjæledyr, reiser, bryllup... you name it :) Skal ikke råde deg til noe, men jeg var 20 dag jeg fikk førstemann, gikk kjempfint. Har siden fått en til, og nå håper vi på enda en. Jeg har utdannet meg i mellomtiden, er gift med barnefaren og vi eier egen bolig. Det var mye om og men for om vi skulle tørre å få en baby den gangen for 10 år siden, det kan jeg love deg :) Tror det beste er tenke på om dere har ressurser til å ha baby, og har dere det så er det bare å følge hjertet :) Lykke til uansett da :)

Skrevet

hei. ville bare si at bryllup og baby gikk kjempefint me søstra mi. rakk faktist barnedåp før bryllupet også (barnet født 18 april og bryllu 9 august)......e hadde baby vakt:) ho prøvde nå bryllupskjole også, fikk de bare ikke igjen men ho fikk sett ka som passa til ho....

kommer sånne tanker med me også, men da tenke e at har jo lyst å ikke bli for gammel når e får barn. e 23 år e å.....det finnes vel visse regler for arbeidsplass og en som blir gravid..... meld deg inn i et forbunt så har du rettigheter.......har kansje hørt at d e noen regler om d.....

Skrevet

Ja ressursene er der og lysten på barn er absolutt der, men er jo de tingene som bremser også, men takk for overtaling. Andre som er i samme situasjon?

I forhold til regler omkring graviditet er det ikke det det står på, men er bare ansatt for ett år, og som gravid tviler jeg på om at jeg blir ansatt i ett nytt år (Jobbing får jeg nok, men får ikke noe fast vil jeg tro). Grunnen til at vi tar prøvepause hvis denne pp ikke sitter er at jeg da ikke får mulighet til opptjent permisjonspenger på den stillingen jeg har nå, får nok vikaroppdrag, men ikke 100 % hvis jeg blir gravid i prøvepausa også. Jeg synes det er dårlig å gå gravid f.eks. i sommer uten og si ifra til sjefen, og da møte opp til nytt skoleår gravid og muligens sykmeldt, derfor synes jeg ikke at vi skal prøve mellom februar og august. Tviler gjør jeg enda, men håper jo samtidig på at spira dukker opp denne pp. Er helt forvirra og småschizofren her jeg sitter :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...