Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er mye liv i magen, hvor ofte bør man kjenne det ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva som er mye liv,men innbiller meg at hos oss er det masse aktivitet.Det går aldri en kveld eller morgen uten at jeg kjenner kraftig romstering,og i det hele tatt er det ikke mange timene mellom hver gang det er"noe"der.Kanskje max hver andre time?jeg er 30+5.

Hva tror du selv??

Skrevet

De lærde strides vel om det..? En av grunnene til den store "tell trivsel"-undersøkelsen som foregår, man ønsker å få mer kunnskap om akkurat dette.

Hos meg er likeens som hos Maria her.

Skrevet

For meg er forskjell på mye eller lite liv i magen forskjellen på hvor aktiv babyen er til en hver tid. Nå som jeg er i uke 38 så er det mindre plass og babyen sover mer osv. Mye liv for meg har vært når det i mange minutter beveges så mye at folk kan se det utenpå eller jeg føler jeg blir forstyrret i det jeg holder på med. Lite liv nå er når hun sover i mange timer før hun evt gidder å flytte rompen sin eller strekke litt på armer og bein. Når det er mye liv føles det for meg som om jeg kan registreres på richter skala, mens lite liv gir meg anledning til å slappe av. Men vår baby har vært veldig aktiv hele veien.

Skrevet

Takk for svar;) Var hos jordmor igår å ho spurte om jeg kjente mye liv, jeg sa ja, men sp ble jeg litt usikker etterpå.. Men jeg kjenner jo liv hver dag, ikke så mye spark, ,men at den beveger seg .. ;)

Nå ligger babyen med hodet ned, men den sparker ikke ,svært sjeldent, er bare at den beveger seg å vifter/slår med armene...

Skrevet

Så lenge du kjenner liv hver dag, så er det ikke grunn til bekymring i alle fall. Jordmora mi sa at jeg skulle begynne å legge merke til når han er våken i løpet av dagen, slik at jeg "blir kjent" med han.

Det er også lurt ift å oppdage plutselige forandringer i bevegelsesmønsteret til akkurat DIN unge. Det skal man vist være OBS på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...