Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Kom på det i dag at jeg allerede nå må søke barnehageplass for mitt ufødte barn. Skal sannyneligvis begynne å jobbe igjen i april 2010, og hovedopptaket for å få barnehageplass i 2009/2010 er (her jeg bor ihverfall) 1. mars 2009. Må faktisk velge barnehage før jeg har kjøpt vogn til babyen. Hadde faktisk tenkt å bruke dagmamma det første året, men tør jo ikke ta sjansen på at jeg finner en/ei til da jeg skal ut i jobb. Så må nok sette meg ned og undersøke litt om de forskjellige barnehagene i nærområdet! Litt sprøtt å måtte forholde seg til sånne ting allerede:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 jeg har søkt til han som er snart 5 mnd gammel..synes det var merkelig følelse jeg hehe..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Du kan ikke søke om plass før ungen er født og han/hun har fått persom nr. Søknaden som blir sendt i år gjelder heller ikke lenger enn ut 2009. Du må sende ny søknad i 2010 igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Dessuten gjelder den fristen hovedopptaket, og det er de som skal ha plass og er fylt 1 år innen 1 september det året. Mange steder er nå også gått bort fra ansiennitet, og da er det barnets alder som teller.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Merkelig.... Jeg har snakket med ei i kommunen og hun sa at skal jeg feks få plass fra april 2010 så må jeg søke på dette opptaket. Ellers så kunne jeg bare ringe rundt i barnehagene og sjekke om det var noe ledig når det nærmet seg. Men kan jo ikke satse på det.... Får vel kanskje sjekke med kommunen engang til da. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå