Gå til innhold

Hvordan er dagene til dere med baby på ca 5 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når står dere opp, og når/ hva gir dere mat? Synes det bare har blitt tull med de rutinene vi har vært vant med nå etter julen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 5,5 mnd. Vi står opp mellom 06.30 og 08, legges mellom 18 og 19.

Hun spiser grøt, 2 faste måltider med fast føde, holder på med den 3. nå. Hun får ellers mme, så derfor er vi oppe i så mange måltider allerede.

Skrevet

han våkner som regel 9, men av og til halv åtte når jeg står opp med de to skoleungene mine.

Han får middagsglass i 12-13 og grøtmåltid kl 7. Legger seg halvåtte.åtte.

Lurer på å starte med grøt på morgenen også.

Skrevet

Når kl gir dere grøt?

Skrevet

ellers så ammer jeg han. Men det er ikke faste tiden.

Skrevet

nå er han nærmere 6 mnd da men svarer alikevel siden vi ENDELIG har fått en noenlunde rutine her i huset!!!:)

står opp i 8 tiden.

Morgenstell

pupp

lek og så kjører vi storesøster i bhg.

Er hjemme igjen i 10 tiden.

Da er det grøt.

Lek + kos

Pupp.

soving kl.11 2-3 timer.

pupp + mme.

henter storesøster i bhg.

middagsglass.

lek+ kos

pupp+mme.

kl18 grøt.

kos

pupp + mme.

kl.19 kveldsstell

kl1930 legging

kl. 0200 pupp

(kl.0400 pupp) bare av og til....

kkl.0600 pupp

Det er dagen vår nå for tiden:)

Skrevet

Varierer veldig når snuppe her står opp, så føler det er det som ødelegger rutinene.

Men de siste dagene har vi stått opp ca 8, og da ventet til kl 9 med å gi grøt+mme, så er det lek og kos og en dupp på ca 1 time, lek og kos hender noen ganger hun må ha en liten dupp til før fruktmos +mme kl 12:30. lek og kos, dupp på ca 1 time, mme 15:30. lek og kos liten dupp. grøt+mme ca kl 18/18:30. får mme i 00 tiden og 5 tiden.

Er det da forlenge å vente til kl 9 med å gi henne mat, når hun våkner ca halv 8? hun viser jo ingen tegn til å være sulten.

Skrevet

Står opp 07-08tida, morgenstell og ligger på guulvet mens jeg og storebror spiser frokost. Leker frem til ca 0930-1000. Ammer og sover i alt fra 1,5-3timer. Har hun sovet lenge ammes hun somregel med en gang så lek ellers så leker vi en stund før amming. Sovner igjen alt fra kl 1330-1500 og sover 0,5-1 time. Hun ammes stort sett hver 3-4time hele dagen så når hun får mat etter andre lur kommer ann på når hun spiste sist. Legger seg for kvelden kl19 og ammes et par ganger i løpet av natta. Fullammer enda. Virker ikke som om det er så mange som gjør det helt frem til 6mndr.

Skrevet

Gutten min er 5,5 mnd.

Han våkner alt fra kl 6-8, men vi tar han aldri ut av sengen før kl 7. Han ligger bare å prater og koser seg hvis han våkner før. Får pupp kl 7 ,eller senere hvis han sover lenger.

Pupp igjen kl 0930, uansett når han våknet og fikk første måltid (for da kommer vi inn i rutinen). Sover fra 11-13. Grøt kl 13. Sover igjen fra ca 1430-1530. Pupp kl 15.30. Grøt kl 18. Kveldsstell og kos før pupp igjen kl 1830. Er i seng til kl19 og sover til neste morgen.

Når han er våken ligger han og koser seg og leker på teppet.

Jeg synes det er fint at han sover før mat og ikke etter, for da er han våken og fornøyd ved alle måltider og ikke trøtt og grinete.

Skrevet

Vi har ikke gått inn for å lage noe veldig faste rutiner (det meste går av seg selv), bortsett fra at hun får grøt kl. 19 og legger seg mellom åtte og halv ni. Ammer da gjerne i 24-tiden og 04-tiden, alt ettersom når hun våkner og er sulten. Hun sover som regel til 09.00. Da gir jeg pupp og så er det morgenstell. Så leker og koser vi i halvannen til to timer, før hun er trøtt og trenger en dupp. Den kan vare i alt fra 1-2,5 timer. Vi pleier alltid å gå tur ut, enten før første dupp, så hun får den i vogna, eller etterpå. Ellers ammer jeg ca hver 3 time frem til hun får grøten kl. 19.

Det er vel kanskje på tide jeg begynner med grøt eller middagsglass på dagtid også nå. Har gitt mange smaksprøver, men ikke innført måltid enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...