Gå til innhold

Stå opp sjølv... Kor gamal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ein gut på 3 år og 4 mnd, og ei jente på 14 mnd. Og stadig vekk tenker eg at det hadde vore kjempedeilig å plassere eldstemann framfor playhouse disney ein laurdag morgon og sove vidare den halvtimen/timen det tar før lillesøster våknar. Har tenkt at han er for liten, men er han det?

Faren plasserte han i sofaen før han gjekk på jobb i dag, og kom opp til meg (som sov saman med lillesøster) og sa ifrå at storebror var våken. Lillesøster våkna litt av faren, og mens eg venta på at ho skulle sovne ordentleg igjen, sovna eg og. Våkna ein time seinare og gjekk ned. Då sat storebror i sofaen og såg framleis Playhouse, og sa berre "Eg har spist opp eplet mitt!". Eg hadde skikkeleg dårleg samvittighet, men eg trur ikkje han har savna meg eit øyeblikk. Han hadde nok henta meg viss han trengte hjelp til noko, det gjer han jo viss eg er aleine med dei og f.eks. er oppe og legg lillesøster.

Kor gamle var dine ungar då du tillot deg å sove litt lenger, etter dei var stått opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror hun var 6 år, men da kom lillesøster rett etterpå, og så var det slutt på det. ;)

Skrevet

Sønnen min blir 3 år i april og har flere ganger stått opp alene, spesielt denne uken. Da har han våknet kl. 06 og jeg har da vært oppe med lillesøster et par ganger den natten. Har hatt lillesøster i senga hos meg da han har kommet inn til oss, så sier han at han vil ut på stua. Har da sagt at det kan han gjøre, også har jeg sovnet selv. Har fått sove til 07 og 08 faktisk.

Han elsker å kunne få være oppe alene. Ikke vil han ha frokost så tidlig og ikke er han typen til åfinne på noe tull. Dessuten har vi en leilighet på 65 kvm og soverommet vårt ligger rett ved stua, så hadde hørt om han hadde drevet med noe tull

Flere ganger har sambo (han sover på sofaen for øyeblikket pga snuppa som sover hos oss) satt på en film eller noe, også har han ligget på sofaen ved siden av sønnen vår og sovet videre.

Passer for oss alle 3 her. Lillesøster kommer sikkert til å bli en liten "apekatt" som MÅ holdes øye med....hehe

Skrevet

Gutten vår har noen ganger stått opp aleine i tre årsalderen men det har vært pga listing og luring fra hans side.Vi satt bjelle på døren for å unngå det.

Men no når han er fire og forstår en hel masse får han lov å stå opp sjøl en liten time og se disney channel.

Skrevet

Ok, takk for svar. Småen her er ein liten engel når det kjem til slike ting, finn ikkje på tull i utgangspunktet, og viss han får sjå film sit han som regel dønn i ro til vi slår av, spør berre eventuelt etter litt frukt :o)

Han listar seg ikkje opp sjølv, han må nemlig tisse om morgonen, og har ein sperre på det å gå aleine på do. Dermed er alltid ein av oss oppe med han, så er det berre det å ta sjansen på å legge seg igjen.

Kanskje han rett og slett skal få kose seg litt med playhouse innimellom, vi veit jo at lillesøster våknar etter kort tid, så det er jo ikkje snakk om timesvis...

Den timen i dag gjorde underverker gitt ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...