Gå til innhold

Lærer med tatovering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurte på en ting. Skal begynne på lærerhøgskolen, ønsker å bli allmennlærer, på barnetrinnet i første omgang hvertfall. Jeg har en tatovering som ikke er synlig, men ønsker meg gjerne flere, enten på leggen eller armen eller nakken. Dette vil jo kunne være synlig, f.eks på jobb. Synes dere det er upassende for en lærer å ha tatoveringer?

Nå skal det sies at jeg ikke planlegger noe fæle tryner og dødningehoder, og har heller ikke planer om å dekorere hele armen eller noe!

Er tatoveringer blitt såpass vanlig nå, at det ikke er så mange som reagerer på det? Det er jo ikke bare forebeholdt sjømenn lengre, for å si det sånn. Men er det upassende? Eller bør det greit?

Eventuelt hvor går grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart lærere kan ha tatoveringer. Lærere skal da være som folk flest...? Hilsen barneskolelærer i ti år;-)

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert,for meg er det så vanlig..

Men noen hadde sikkert gjort det..

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det:) Regner med at du går anstendig kledd på jobb:) Da jeg lå på sykehuset etter å ha tatt mandler passet en mannlig sykepleier på meg for jeg var så dårlig....Han hadde tatoveringer oppover begge armene, reagerte ikke på det nei :P

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert.

Men så har jeg tattiser selv da =)

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert, så lenge motivene i seg selv var noe å reagere på.

Men jeg er ganske sikker på at det finnes en del der ute som fortsatt mener det ikke passer seg, av en eller annen grunn.

Skrevet

hehe, jeg har 5 tattiser + 3 piercinger (utenom de jeg har i ørene)

jobber som hjelpepleier:))

nå er alle tattisene lette å skjule da, men har enda ikke møtt noen som er negativ til det:)

Skrevet

Hvor ble det av ordet ikke? :P

Det skulle selvsagt stå så lenge motivene i seg selv ikke var noe å reagere på.

Skrevet

jeg vil ikke ha tattoering selv men det er såpass vanlig blant helt normale oppegående mennesker blitt så jeg hadde ikke brydd meg:) uansett gjør man seg jo opp ett bilde av personens personlighet når man møtes å ser man en tattoo på leggen av en drage fks så er ikke det noe som hadde brydd meg:) mange som har tattoo har det jo fordi det er noe som betyr mye for dem:)

Skrevet

Ja en vet jo aldri.. Jeg ville ikke reagert selv, men så føler jeg noen ganger jeg er litt mer liberal enn andre også. Så må nesten forhøre meg, så jeg ikke eventuelt ødelegger for meg selv i fremtiden :(

Skrevet

Jeg har tre tatoveringer, skal snart ta to til. Jeg har 1 år igjen av lærerutdannelsen min. De eneste føringene vi har fått når vi skal ut i praksis er at vi skal kle oss vanlig/anstendig. Ingen dype kløfter eller korte skjørt.

Jeg har hatt bading med elevene "mine" i praksis og da så de jo de tre tatoveringene jeg har, men jeg tror ikke noen fikk kardinalsjokk av den gang. HUn ene hadde en mor som hadde en stor tiger på ryggen, nemlig:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...