Gå til innhold

Bæretøy!


hemmeligvemmelig

Anbefalte innlegg

Skal du bære babyen din? Evt i hva?

 

Jeg har litt ymse fra før, men har fått kjøpt en brukt Bittebror Hybride også skal jeg ha et Sino elastisk sjal. Gleder meg til å bære splitter ny bebis!

 

Fra før har jeg et tricot slen, beco 3rd gen, et girasol, Gypsy Mama BBB og noen mei taier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har peil på bæring...:)

Hva er har vært best av de du har? Har prøvd baby bjørn, men synes ikke noe om den. Noen forslag og anbefalninger?

Har vurdert å prøve sjal av noe slag eller mei tai.

Vet du forresten on noen nettsider med info o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også planer om å bære, men har lite peiling. kommer nok til å kjøpe et sjal av noe slag.

På tettinntil.no finner du mye info, Nyckelpiga. Dessuten har lotusbarn.no mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elastisk sjal er fantastisk med nyfødt, så det skal jeg ha med på sykehuset. Alt dere trenger å vite finnes på tettinntil :) www.tettinntil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmesydd mei tai fra sistemann, men den gnagde veldig i midjen.. Skal sy ringslynge nå, men stoffet er jo ikke så elastisk da..kanskje dumt..? Det er liksom tynn bomullsribb..veldig pent da =)

Hva tror eksperten?

Har lyst å sy selv da det er så stor sjanse for at det er feil str om man bestiller.. Og så vil jeg gjerne ha en som er enkel å sette på selv, mei taien var litt slitsom, spes da hun var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sy med tynn bomullsribb, da bør du sy med et sterkere støtte stoff også.

 

Ringslynger er gjerne laget av stoff som silke og lin.

 

 

Stoffet man velger, er avgjørene på hvor godt bæretøyet er å bære i og hvor sikkert det er.

 

Lag deg en konto på tettinntil.no, der er det mange råd å få om hvordan man skal sy bæretøy, å hvilke stoffer man bør velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt et elastisk bæresjal, så håper jeg og mini vil trives med det. Har også tenkt litt på ringslynge, men vi får se etterhvert... har jo ingen erfaring med dette fra tidligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det elastisk sjal på med, men er det noen merker som er bedre enn andre? og er prisen veldig varierend? Får barn i mai, så det er vel en fordel om det ikke er for varmt det sjalet...?

Noen forslag?

Og følger det med bruksanvisning på sjalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet en babybjørn jeg. Men jeg har mye mer lyst på et sjal må jeg si. Ser jo så mye mer deilig ut for bebisen å ligge oppi der:)

Kan jo absolutt kjøpe et sjal fordet da:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaloer virkelig Ergo-sele. Den kan brukes(med babyinnlegg) fra babyen er nyfødt og kan brukes helt til barnet er 3-4 år. Vi bruker vår som en bæremeis og det funker kjempebra.

 

Den kan brukes på magen, på siden og foran. GENIALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette innlegget for sent..sydde sjalet i dag. Men det virker sterkt nok. Hun i butikken sa det ville være sktra sterkt pga ribben, men butikkdamer sier så mangt.. Men det ble jo ikke ås lekkert at vrangsiden synes på halen, da..

Brukte opppskrift på tettinntil, men den var vanskelig å følge synes jeg, men fikk det til til slutt etter mye fruatrasjon hehe.

 

Ville ikke ha silke da jeg ikke synes det så fint..og så er det jo veldig dyrt.. Men vurderer sy en til med litt mer elastisk stoff..får se på tettinntil igjen..om noen ikke har forslag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe enten Concerti Mei Tai eller Napsack Mei Tai tror jeg, er det noen som vet hvilken som er best? Concertien er jo dyrest, men likte bedre designet på Napsacken, hehe..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...