Gå til innhold

Er det nødvendig med fluortabletter OG tannkrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på apoteket for å kjøpe fluortabletter. Rådførte meg litt med ansatt, og forklarte at jeg nøye pusser to-åringens tenner med fluor-tannkrem morgen og kveld. Han sa da at det egentlig ikke er nødvendig med tabletter i tillegg (hvis tannbørsten er i god stand, jeg pusser godt osv). Så jeg endte med å ikke kjøpe noe! Så da lurer jeg på, hvem er tablettene ment for? De som IKKE pusser tenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som lever i feks regnskogen, spiser ikke snop, de drikker kun vann,de bruker ikke tannkrem eller fluor. De pusser bare tennene med blader eller liknende.

Har du sett tennene deres? Ikke akkurat no Colgate smil ;)

Skrevet

Vi som bor på vestlandet blir anbefalet å bruke fluor av både tannlege og helsesatasjonen. Det er fordi drikkevannet her ikke inneholder nok fluor.

Skrevet

Jeg fikk et skriv fra HS ved 6 mnd kontroll ( på vestlandet!) og der sto det at det offentlige ikke anbefalte begge deler lengre. Det ble for mye fluor (=hvite flekker på tennene når en blir større).

Så vi pusser to ganger i døgnet med fluortannkrem.

Og til HI: de som pusser, men ikke bruker tannkrem med fluor kan ta tablettene i stedet. Og ellers er jo tablettene til for produsentens lommebok.

Skrevet

Det er bare ren gift;) Bruker det ikke her.

Skrevet

Jenta mi liker ikke å pusse tenna.. Hun vil helst holde tannbørsten selv og da bare sutter hun på tannbørsten. Når vi skal pusse på henne vrir hun seg alle veier, ikke alltid det blir så bra tannpuss da! Derfor gir vi henne fluortabletter ved siden av :-)

Skrevet

Jeg bruker tannkrem uten fluor, både til meg selv og guttungen, men han får fluortablett hver kveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...