Gå til innhold

Kan man få hemoroider av psykiske årsaker??

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Jeg begynner å lure..Jeg holder nå på å få hemoroider.De har ikke sprettet helt ut,men det kjennes ja..Det kjennes ut som det er en stor en inni der..Det er nok ikke det,for er ikke sååå vondt enda da,men kan liksom kjenne det flere plasser inni der på en gang.Vanskelig å forklare.

Har salve,alkosanal heter den tror jeg,og klinte på og inni en god del tidligere i sted.Funker ikke enda,men må vel klines på mer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du egentlig spør etter i selve innlegget... ok, du har fått hemorider.. Hvorfor tror du at det har med psyken å gjøre??

Skrevet

Har aldri hørt at man får hemoroider av psykiske årsaker.

Prøv å endre kostholdet. Spis masse fiber og drikk mye vann. Vær i aktivitet.

Lykke til :-)

Skrevet

jeg kan reagere av stress med magen min, og det igjen kan utløse hemorider (hard/løs mage).. er det det du mente?

Gjest Trollbundet
Skrevet

Ja,det kan være det som gjør det ja.At jeg er så stresset psykisk for tiden..Heldigvis har ikke hemoroidene blitt verre enda.Akurat likens kjennes det ut som.

Gjest Trollbundet
Skrevet

Men kan det være pga at jeg holder på å få hemoroider at jeg har vært litt rar i magen i dag? Litt sånn luft greier..Vanskelig å forklare.Kjennes ut som jeg må på do og så skal jeg ikke det..Kjenner ikke noe sånt akurat nå,men har hatt det lenge tidligere i dag.

Skrevet

Spis mer fiber. Men klart om psyken går på magen din så du blir treg og bruker mer tid på å "presse" så vil svaret være ja.

Selv har jeg psykisk mage, ingenting sitter før jeg skal ha dobbelttime aerobic, og det er jævlig upraktisk. Og jeg har forsøkt med mange forskjellige typer mat uten at det har noen effekt, magen er helt lik. Går ut fra at det kommer av at jeg er spent før timene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...