Gå til innhold

Hva betaler man egentlig for??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke vi får spesielt god informasjon når vi oppsøker legen og forteller om vår nye graviditet. Det meste må du liksom plukke med deg fra andre steder, og jeg føler at det blir veldig tilfeldig hva man får med seg av informasjon...

Nå har jeg to helt konkrete ting jeg lurer på:

1. Betaler man for tannlege når man er gravid, og hvis ikke - hvordan fungerer det??

2. Betaler man for Kiropraktor når man er gravid, og hvis ikke - hvordan fungerer det??

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg om info...kan være mangelfull av og til..

1. Ja du betaler full pris hos tannlege. ikke noe reduksjon i pris der.

2. har du henvisning til kiropraktor for plager som kommer av graviditeten, og kiropraktoren har avtale med folketrygden betaler du ingenting hos kiropraktor. er det pga andre plager enn graviditeten så betaler du som vanlig

Skrevet

Så da kan jeg altså få hjelp til det at jeg har ekstra vondt i ryggen nå, uten å måtte betale en formue?

Betyr det noe at jeg har gått til kiropraktor før for vondt i ryggen? Ett år siden sist nå...

Skrevet

Du må nok betale for å gå til kiropraktor, man må jo betale for å gå til fysioterapeut. Men om utgiftene overstiger 2500 kr eller noe så kan man søke om å få dekket behandlingen utover det beløpet....

Skrevet

skal ikke koste noe så lenge det er svangerskapsrelatert. jeg har ikke betalt noe hos fysioterapeut når jeg har vært der pga bekkensmerter i svangerskapet.

det samme gjelder kiropraktor. få en henvisning fra legen at du har mer ryggproblemer pga svangerskapet. hvis det ikke har med svangerskapet å gjøre må du betale

Skrevet

Du kan også få gratis behandling hos manuellterapeut i svangerskapet, ved henvisning fra lege.

Der kan du også gå gratis i seks måneder (i løpet av det første året etter fødsel) etter fødsel ved ryggproblemer pga svangerskap/fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...