Gå til innhold

Hallux valgus (skjev storetå) og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har lett gjennom arkivet og ser at en del her inne har operert på plass sin skjeve storetå. Jeg gjorde det i går. Kirurgen sa at jeg ikke kom til å merke noe særlig fra i dag. Men johohohoo, det gjør jeg. Noen som kan si meg hvor lenge man kjenner et trykk når beinet ikke ligger rett ut?

Og hvor lang sykemelding hadde dere etter operasjonen?`(Kontorjobb)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har operert begge beina, men det er noen år siden...

(var 14 og 17 år)

tror jeg var hjemme fra skolen minst en uke begge gangene...

Skrevet

Jeg synes det er rart at legen din sa det. Jeg har jobbet på dagkirurgi og vi sa alltid at smertene er ganske individuelle. Noen har ingen smerter men noen har store smerter. Vi sendte ekstra paralgin forte hjemme med disse pasientene pga det. Så vidt jeg husker så kan du få cirka 2 uker sykemelding men mer hvis du trenger det, men siden du har kontorjobb så kan du sikkert bare sitte med foten hevet mens du jobber. Beklager har ikke opplevd det selv men ville bare dele den informasjonen vi pleide å gi ut. Lykke til!

Skrevet

Oi, skjønner det er litt forskjellig praksis på dette. Jeg ble gipset i 6 uker, og hadde ikke mulighet til å jobbe. Da gipsen ble tatt av var foten helt vissen, så da ble det en del timer hos fysioterapeut for opptrening. Var sykmeldt i 8 uker!

Skrevet

Hmm, mange forskjellige måter dette gjøres på, tydeligvis. Takk for svar! Jeg gumler trøstig i meg paralgin ei lita stund til, da;) (Og akkurat nå tenker jeg mye på hvor heldig jeg er som bor i et land som har sånt... grøss og gru ellers)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...