Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Er 13 uker på vei og bekymrer meg hele tiden for den lille. Har ikke kjent noen tegn siden uke 8. Da fikk jeg lysebrunt utflod og alle tegn forsvant. Jeg var på svangerskapskontroll på tirsdagen som var nå. Jeg fikk ikke høre noe hjertelyd eller noe. Vet ikke hvordan ting går for seg på svangerskapskontroller men. Legen satt med stetoskop for å høre på hjertet mitt. Han plasserte også stetoskopet å magen og på ryggen. Og så presset han litt på magen min. Legen hadde vel merket om det ikke var noe liv på denne kontrollen vell? Er så bekymret ;S
pia*fødeklar* Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 hei. ikke godt å gå å være så bekymret.. ville tatt en tur til jordmor så får hun hørt etter hjertelyden for deg. alt er sikkert normalt, men er godt å bli beroliget. da legen lyttet med stetoskop sjekket han ikke babyen, men hjerte , lunger og tarmen din. når de sjekker etter hjertelyden til baby bruker han en doppler. da får du også høre lyden.
Shortcake<3 Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 AKKURAT likedann hadde jeg det!!!! :-O Hadde rødbrun utflod i uke 8, og da ga kvalmen seg..uke 10 sluttet også resten av graviditetssymptomene. Ømme bryster etc.. Var konstant bekymret og klarte ikke å riktig slå meg til ro på at jeg virkelig var gravid ettersom det enda ikke synes på kroppen så tidlig.. Uke 12-13 var jeg hos jordmor, hvor på hun da hverken klarte å kjenne livmoren utenpå, og fant heller ingen hjertelyd... Hun sa det enda var tidlig, men fra den dagen plaget spm meg hver eneste dag!! Det var ikke noe godt i det hele tatt, og det var jo liksom nå i denne perioden under svangerskapet man skulle kunne ta det med ro og kose seg! La forresten inn et innslag om det her inne, hvor jeg fikk bekreftelser på flere som hadde opplevd det samme, men som også ga råd om å ta ultralyd dersom dette plaget meg så mye... Og det var akkurat det jeg gjorde, og jeg kan ikke si at jeg angret, tvert i mot!!;-) Dro dit i uke 14, (er i uke 15 nå), og hadde den mest fantastiske opplevelsen EVER!!!! For der lå knøttet, i levende live!!<3 Også Såååååå aktiv da!!! Ble helt forbauset og overrasket der jeg lå. Det hele var alt for sprøtt og nesten uvirkelig!! Knøttet både sparket og viftet med armer og ben, stupte nesten kråke der inne, og SUTTA PÅ TOMMER´N!!!!! hahahaha....For en lykke!!!:D:D Siden har jeg tatt ting med knusende ro, er ikke bekymret lenger, koser meg og ser FREMOVER!!! Gleder meg til neste UL, og ikke minst, til den etterlengtede kommer ut!;-p Så jeg må gi deg det rådet som funket på meg... Plager dette deg så mye, gå og få deg en tidlig Ul på privatklinikk! =) Lykke til! STOR klem fra meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå