Huldretussa Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Eg har nettopp finne ut at eg er gravid med mitt første barn. Det er kjempestas! Er 4+0 på veg nå. Eg og mannen min fekk to skjønne kattunger rett etter bryllupet, og det er veldig koselig med to krabater som rusler rundt på småbruket vårt:) Men er det trygt å ha katt når ein er gravid? tenker jo på toxo-parasitt.. Men viss ein er forsiktig og tar hensyn, vasker seg på hendene ofte osv - da går det vel bra? Kattane er veldig reinslige og er mykje ute. Håper ikkje kattane vil vere noko problem!
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Hei. fant ut i går at jeg er gravid. Har to katter som jeg er utrolig glad i, men har ikke tenkt å kvitte meg med disse... Du kan lese om dette på : http://www.barnimagen.com/babymedia/relevante_artikler Tror ikke katter er så farlige dersom man er nøye på hygiene - og holder seg unna avføringen. Det er den som sprer. Jeg har ikke tenkt å nusse på kattene liksom..
*Lykkeliten* Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Katt er ikke farlig for gravide, men katte avføringa derimot, det skal du holde deg laangt borte fra!.. Lykke til videre! =)
Des07 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Gratulerer med forste-mann paa vei! Jeg er ogsaa glad i katt og har en kattunge paa 18 uker - braatt har jeg blitt gravid og snakket med legen min ang det med katt i huset. Han sa at gravide absolutt ikke skal haandtere kattenes avforing og om kattene er mye ute bor de gis ormkur oftere enn 'vanlig' (hver 6. uke eller der omkring). Det er ogsaa lurt aa ha 'alkohol vask' (vet ikke hva det heter; saann som de har paa sykehuset) i huset i tillfelle du har vaert borte i noe du ikke er helt sikker paa hva er.... Det tar knerten paa de fleste uhumskheter. Vaer ogsaa forsikting med hage arbeid om kattene gjor fra seg i hagen... Ellers maa du forsatt kose deg med kattene dine! :-) Beklager mangel paa norske bokstaver - jeg bor i London og har ikke norsk keyboard.
Huldretussa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 Takk for svar og gode råd! Godt å høre at det er fleire som har katter:) Tommy og Tiger'n skal nok få leve til dei blir gamle:) Dei er så koselige katter! Skal vere nøye med hygiene, og pappa (veterinær) kan nok skaffe ormekur til dei. Satser på at dette går bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå