*gravidnr3* Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Noen som vet noe i forhold til dette, vet det har vært snakk om dette på jobben før. Hadde ikke tenkt å si noe til noen enda vi så må høre ut her jeg om noen vet noe ang dette??
magedans Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Der jeg jobber er jeg i kontakt med personer på cellegift. Jeg har fått beskjed om å ikke skifte bleier, dvs ikke komme i kontakt med avføring/ urin. Dette gjelder også å assistere ved toalettbesøk og evt å tørke opp oppkast. Hansker og munnbind er tilstrekkelig beskyttelse. Jeg administrerer ikke medisiner men er ganske sikker på at det er et ikke-område ved graviditet. Jeg ville uansett spurt avd.leder eller fagsykepleier dersom dere har noe slikt og funnet ut hva policyen er der du jobber. Selv fortalte jeg sjefen om min første graviditet dagen etter jeg testet positivt så hun kunne finne ut av dette med cellegift for meg. Alt for dumt å ta noen sjanser, dette er tross alt som navnet tilsier gift... Lykke til
Snartmammatilto :-) Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Du må ikke være i kontakt med pasienter som får kur mens du er gravid. Du må sørge for at du får tilrettelagt arbeid mens du er gravid. Dette er det klare retningslinjer for. Lykke til!
mammaen te Daniel og Adrian Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 I sist svangerskap tok jeg det opp på arbeidsplassen. Fikk beskjed om at det var ikke "farlig" å hjelpe mennesker som går på cellegift mens enn er gravid. Men hvis jeg følte det var ubehagelig kunne det tilrettelegges. Dette svangerskapet forsetter jeg å arbeide med kreftsyke.
2 Hærligheter! Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 På jobben min skal INGEN gravide inn til pasienter på cellegiftkurer..
*gravidnr3* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 Tusen takk for svar alle sammen, vanskelig dette. håper det er lenge til jeg har disse pas. på min liste. For hadde ikkke tenkt å fortelle dette på jobben enda, da vil de vel "spare" meg for mitt bekken å da blir set nok mindre vakter å få. Ikke lett dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå