Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Fastlegen vår ba meg samle alle kvitteringer for salveutgifter for vårt barn med eksem. Jeg samlet for hele 2008 og sendte nav i desember. Salver for 3800 kr. I dag kom brevet og de avslo. Jeg skjønner ikke hvorfor, fordi for 2007 fikk jeg igjen 270 kr. Har de endret reglene?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 hadde du med dokumetasjon fra fastlegen at han skal ha den salven? Spør nav om begrunnelsen...og evt regelendringen..... høres rart ut syns jeg, ikke av deg men av nav
*toppris* Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 jeg fikk info fra nav at jeg kan gjøre det samme med a-derma serien min sønn går på.... men må da legge med bekreftelse fra speialist på at han atopisk eksem når jeg eventuelt skal søke...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Seriøst, sender du inn kvitteringer for å få igjen 270 kr? Ja ja..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Det er jo mulig at det mangler en null?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 NAV vet jo hele sykehistorien hans. Merkelig. Jeg sendte i forfjor ja, regninger for nesten 4000 kr og fikk bare 270 igjen ja. Jeg gikk ikke videre med det, for trodde det var rett sum. Jeg skal få attest fra fastlegen og sende klage på mandag. Gir meg ikke enda nei. Det er mange forskjellige salver, for bare en funker ikke på han. Får man bare dekket en type salve?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Frikortet som er det andre frikortet(om du forstår, ikke det vanlige, men den andre summen), er på ca 2500. Der du får dekket 90% av det som er over. Men der er noe med 3 eller 6 måneders gamle kvitteringer. Mener du må levere inn flere ganger i løpet av året for å få alt. link: http://www.nav.no/page?id=352 http://www.nav.no/page?id=354 Snakk med legen om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå